Rewolucja smartfonowa nie obeszła się łaskawie z Nokią – niegdyś największym producentem telefonów komórkowych na świecie.

Dziś Nokia produkuje głównie podzespoły dla telekomów, będąc liderem w segmentach infrastruktury optycznej do internetu światłowodowego i prywatnych sieci mobilnych w standardzie 5G. Telefony komórkowe pod marką Nokia, w ramach licencji, produkuje natomiast chiński HMD Global.

Nokia

Nowe logo Nokii

Poprzedniego logo Nokii chyba nie trzeba przedstawiać żadnemu czytelnikowi bloga.  Myślę, że nawet młodsi czytelnicy choć raz spotkali się z ikonicznymi modelami jak 3210, 3310 czy 6310i, na których mogliśmy oglądać logotyp fińskiej firmy. W podstawowej wersji znak miał ciemnogranatowy kolor.

Nowy logotyp fińskiej marki jest dość futurystyczny, jednak obawiam się, że takie powycinanie istotnych części liter, może sprawić, że znak podzieli losy marki Kia, którą amerykanie czytają jako KN Car. Nowy znak ma także zupełnie nowy, zdecydowanie cieplejszy kolor niebieski.

Nowa identyfikacja, przynajmniej sądząc po strzępkach opublikowanych informacji, łączyć ma minimalistyczny logotyp, z ciepłymi, jasnymi barwami oraz innymi elementami, z bogatymi fakturami. Całość prezentuje się całkiem nieźle, choć po kilku zaprezentowanych renderach, trudno wyrokować, jak rozwinie się całość.

Nokia

Nowe logo Nokii na smartfonach?

Rebranding Nokii ma zakomunikować zmianę strategii, więc mało prawdopodobne, że firma będzie chciała, by ten sam znak znalazł się na chińskich telefonach, produkowanych na fińskiej licencji. Nie wiadomo jednak, czy HMD Global pozostanie przy starym znaku, czy będzie chciało przygotować coś nowego.

Nowe logo Nokii pokazano w przeddzień targów Mobile World Congress (MWC) 2023, które zaczęły się dziś w Barcelonie i gdzie znów znajdziemy pewnie dwa stoiska Nokii. Taka dychotomia nie sprzyja raczej percepcji marki. Nie sprzyjać może także dość nieczytelny logotyp. A Wy co sądzicie o nowym znaku fińskiej marki?

Kia ma spory problem ze swoim logo