Nowy tydzień zaczynamy od zerknięcia za naszą zachodnią granicę, gdzie zaprezentowano nowe logo Volkswagen Group.

Volkswagen Group to jedna z największych i najbardziej zdywersyfikowanych grup motoryzacyjnych na świecie. Zrzesza ona takie marki jak Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, SEAT, Lamborghini, Bentley, Bugatti czy Ducati. Koncern powstał w 1937 roku w Niemczech, a obecnie ma swoje oddziały i fabryki na całym świecie. Volkswagen Group jest znany z produkcji samochodów osobowych, ciężarowych, a także motocykli. W ostatnich latach koncern skupia się również na rozwoju samochodów elektrycznych oraz technologii związanych z autonomicznym prowadzeniem pojazdów.

volkswagen group raport

Nowe logo Volkswagen Group

Do tej pory grupa Volkswagena reprezentowana była przez znaki, w których nazwa grupy tłumaczona była na różne języki. Tłumaczenie to było dość niespójne, bo w Niemczech mieliśmy do czynienia z Volkswagen Aktiengesellschaft, ale już w Polsce z Volkswagen Group Polska. Teraz ma już być spójnie, bo na całym świecie grupa ma występować pod nazwą Volkswagen Group.

W nowym logo zrezygnowano z kroju korporacyjnego VWAG The Sans, na rzecz bardziej kanciastego napisu, który ma wydawać się bardziej technofilski charakter. Podstawowa wersja znaku jest teraz osadzona na ciemnym tle, co wydaje się ruchem bardziej wizerunkowym, niż wytłumaczalnym pod względem użyteczności.

vwgroup

Przeobrażenie wizerunkowe Volkswagen Group ma podkreślić rozwój grupy w kierunku e-mobilności. Z perspektywy użytkownika samochodów grupy nie ma to jednak żadnego znaczenia. Z podobnego założenia wychodzi pewnie polskie przedstawicielstwo Volkswagen Group, bo w naszym kraju nie widać oznak zmian, choć od pierwszego pojawienia się nowego logo w przestrzeni już trochę minęło.

Najmocniejsze Volkswageny z nowym logo