Zapewne zastanawiasz się, dlaczego recenzję książki o sprzedaży zamieszczam na blogu poświęconym głównie nowym technologiom. O ile mogłeś zauważyć, że na DailyWeb coraz częściej pojawiają się zagadnienia związane z marketingiem, o tyle nie pojawiały się tu wpisy w bezpośredni sposób dające rady, jak zwiększyć sprzedaż. Twoje wątpliwości powinien rozwiać ten cytat:

Sprzedaż jest wszędzie. Każdy z nas sprzedaje w jakiś sposób siebie – za pomocą wizerunku, emocji, opowiadanych historii.

Tak samo jak swoje produkty, możemy sprzedawać siebie. To od tego, jak „sprzedamy siebie” zależy czy dostaniemy wymarzoną pracę, zdobędziemy wymarzonego partnera (wymarzoną partnerkę), osiągniemy to, na czym nam zależy – zachęca Mateusz Grzesiak w swojej najnowszej książce „Psychologia sprzedaży”. Nazwisko to zapewne nieraz obiło Ci się o uszy – Grzesiak jest trenerem rozwoju osobistego i coachem, uczącym ludzi świadomego myślenia i rozwiązywania problemów, zarówno tych prywatnych, jak i biznesowych. Teraz może dać dobre rady i Tobie – wszystko dzięki opisywanej książce.

Książkę na półkach w księgarniach znajdziecie w sektorze biznesowym. Jeśli jednak myślicie, że to kolejna nudna książka o tym, jak zwiększyć sprzedać swojego biznesu – jesteście w błędzie. Jeśli pochłonąłem ją w niespełna 2 dni, musicie wiedzieć, że książkę czyta się naprawdę dobrze. Nie należę bowiem do osób, które szybko czytają i chłoną książki jedna za drugą. Z tą było zupełnie inaczej.

psychologia_relacji_ksiazka

Sprzedaż jest wszędzie

Cała książka to zbiór porad, jak wypaść lepiej w sytuacjach sprzedażowych i jak osiągnąć to, na czym nam zależy. Mówiąc o sytuacjach sprzedażowych nie należy myśleć jedynie o prowadzeniu własnego biznesu. Jak wspominałem wcześniej – i jak zapewnia autor – ze sprzedażą spotykamy się w każdym momencie naszego życia. Nieważne czy w dosłownym, czy w metaforycznym tego słowa znaczeniu.

Rodzic sprzedaje dziecku strategię radzenia sobie z rzeczywistością, a partnerzy składają sobie nawzajem oferty na produkt jakim jest świetlana przyszłość. [cytat z książki]

Książka ta jest więc dla każdego – niezależnie od tego, czy jesteś z handlowcem z krwi i kości, czy chcesz w życiu osiągnąć sukces. Zachęca do tego sam podtytuł lektury: „Droga do sprawczości, niezależności i pieniędzy”.

Z MasterSales możesz wszystko

Porady, które Grzesiak zebrał w książce to jego autorski, uniwersalny model sprzedaży nazwany MasterSales. Składa się on z trzech części: Inner Game, Relations Games oraz Sales Game. Pierwsza z nich tłumaczy zasady budowania własnego wizerunku oraz używania języka ciała w celu zrobienia jak najlepszego wrażenia. Druga uczy technik służących do budowania relacji i zaufania oraz określenia potrzeb potencjalnego klienta. Trzecia część – Sales Game – to opis bezpośrednich narzędzi zamykających sprzedaż. Czytając książkę, na bieżąco wdrażałem w życie rady, które przedstawił w niej autor, niejako je testując. Rzeczywiście – kilka prostych sztuczek może sprawić, że osiągniemy to, na czym nam zależy. Albo przynajmniej przybliżmy się do celu.

Gorąco polecam tę książkę wszystkim tym, którzy w życiu chcą osiągnąć więcej. W moim odczuciu „Psychologia sprzedaży” to doskonałe uzupełnienie kultowego już „Wywierania wpływu na ludzi” Roberta Cialdiniego. Połączenie wiedzy zawartej w tych dwóch książkach sprawi, że szybciej osiągniemy to, na co nam naprawdę zależy. Uwierz mi – w końcu studiuję psychologię w biznesie.

Niebawem na łamach DailyWeb pojawi się konkurs, w którym do wygrania będzie właśnie „Psychologia sprzedaży” Mateusza Grzesiak. Stay tuned! ;-)

Przeczytaj fragment książki.