Konferencja Ubisoft Forward 2024 dobiegła końca, prezentując graczom obfity poczęstunek w postaci nowych materiałów z dwóch wyczekiwanych gier otwartego świata – Star Wars Outlaws oraz Assassin’s Creed Shadows, których premiery zaplanowano na bieżący rok.
Poza tym, francuski wydawca odkrył karty, ujawniając istnienie Anno 117: Pax Romana, a także podał datę wydania odnowionej wersji kultowej gry Prince of Persia: Piaski Czasu, którą fani będą mogli nabyć w 2026 roku. Rzućmy okiem na najważniejsze ogłoszenia i zapowiedzi.
Star Wars Outlaws
Twórcy zaprezentowali rozbudowane fragmenty gameplay, ukazujące zróżnicowane lokacje i aktywności czekające na graczy w pierwszej grze ze Świata Star Wars z otwartym światem.
Ujrzymy mroczne zaułki skorumpowanych miast i uli przestępczości, w których przyjdzie nam współdziałać z przekupnymi urzędnikami i sprzedawczykami. Nie zabraknie jednak również emocjonujących starć w kosmosie.
Szczególną uwagę zwrócono na kultową pustynną planetę Tatooine. Zwiedziliśmy słynną Caninę Mos Eisley, podróżowaliśmy przez bezkresne wydmy na pokładzie Speedera, aż w końcu trafiliśmy do kryjówki weterana wojennego, który miał nauczyć Kay cennych umiejętności podczas przygodowej misji infiltracyjnej.
Po pokazie rozgrywki, zaprezentowano zwiastun filmowy ukazujący intrygujące związki między Kay, a jej towarzyszem Nixem. Ujawniono również system reputacji, w którym poczynania głównej bohaterki będą miały bezpośredni wpływ na jej postrzeganie przez poszczególne syndykaty przestępcze. Niewłaściwe działania mogą ściągnąć na Kay gniew potężnych frakcji kryminalnych.
Rozgrywka będzie łączyć elementy strzelanin trzecioosobowych, sekwencje skradankowe i przygodowe eksploracje rozległych światów. Twórcy obiecują ogromną różnorodność lokacji – od zatłoczonych, zdegradowanych miast-uli po opuszczone pustkowia dzikich zakątków galaktyki.
Kay będzie stopniowo budować swoją reputację wśród najpotężniejszych kryminalnych syndykatów, zależnie od swoich wyborów i działań podczas nieliniowych misji. Wzrastająca sława może przynieść nowe możliwości rozwoju postaci i dodatkowe aktywności, ale również niebezpieczne konsekwencje wrogości ze strony przestępczych organizacji.
Choć Star Wars Outlaws wniesie do uniwersum Gwiezdnych Wojen całkowicie nowe postacie i wątki fabularne, nie zabraknie nawiązań do istniejącej już mitologii i rozpoznawalnych elementów. Historia będzie koncentrować się na burzliwej przyjaźni pomiędzy Kay i Nixem, którzy na swojej drodze będą musieli stawić czoła licznymi przeciwnościom i wpływowym antagonistom.
Przyznam się szczerze, że podoba mi się ten tytuł. Wiadomo, różnie się mówi o Ubisofcie, ale zazwyczaj dostarczają przynajmniej całkiem dobry rdzeń rozgrywki. To, co zazwyczaj zawodzi, to cała reszta. Tutaj wygląda to serio dobrze i wydaje mi się, że może to być faktycznie zacna produkcja dla fanów SW.
Prince of Persia: The Sands of Time Remake
Odświeżona wersja kultowego Prince of Persia: Piaski Czasu znajduje się już w zaawansowanym stadium produkcji, trwającej nader długo. Podczas konferencji Ubisoft ujawniło wreszcie, że remake tej klasycznej gry trafi na rynek w 2026 roku. Nie zaprezentowano co prawda żadnych materiałów wideo, ale przynajmniej poznaliśmy wreszcie ramy czasowe premiery.
Piaski Czasu z 2003 roku na trwałe zapisał się w historii gamingu dzięki rewolucyjnemu systemowi walki i wspinaczki, mrocznej oprawie rodem ze wschodnich baśni oraz charyzmatycznemu głównemu bohaterowi.
Należy mieć nadzieję, że oprócz odświeżonej oprawy wizualnej, remake zachowa również charakterystyczny dla oryginału klimat i mechaniki, które uczyniły go tak wyjątkowym i uwielbianym przez graczy na całym świecie. Szczegóły dotyczące samej zawartości gry i wprowadzonych zmian pozostają jednak na razie tajemnicą.
Assassin’s Creed Shadows
Podczas konferencji zaprezentowano aż 13-minutowy fragment rozgrywki znowego Assassina. Pokazowi poprzedził występ muzyczny oraz przemówienie Charlesa Benoita, dyrektora gry.
Benoit omówił wpływ pór roku na rozgrywkę, wspominając m.in. o zamarzniętych jeziorach uniemożliwiających nurkowanie zimą. Fragment rozgrywki skupił się na współpracy Yosuke i Naoe w wykonywaniu misji.
Pokaz stanowi kontynuację 2-minutowego zwiastuna zaprezentowanego na tegorocznym Xbox Showcase. Pierwszy rzut oka na rozgrywkę rozpoczyna się przelotem nad feudalną Japonią z narracją shinobi, Naoe. Widzimy jej pierwsze próby posługiwania się ukrytym ostrzem, a następnie poznajemy Yasuke. Inny narrator podkreśla wagę współpracy bohaterów, mówiąc: „widać, kiedy dwie osoby do siebie pasują. Kiedy razem stanowią siłę”.
Minęło kilka lat od ostatniej odsłony pełnoprawnego Assassin’s Creed. Miejmy nadzieję, że w związku z tym Shadows zaoferuje nam rozgrywkę na wyższym poziomie. Jako weteran większości odsłon serii, liczę na odejście od powtarzalnych zadań wypełniających czas i skupienie się na fabularnych misjach z unikalnymi doświadczeniami.
Warto wspomnieć, że za Assassin’s Creed Shadows odpowiada konkretnie studio Ubisoft Quebec, co napawa mnie optymizmem. Zespół ten ma na swoim koncie Assassin’s Creed Syndicate, Assassin’s Creed Odyssey oraz bardziej familijne Immortals Fenyx Rising. Wszystkie te tytuły przypadły mi do gustu, a w szczególności pełne werwy dialogi pomiędzy postaciami oraz pomysłowe zagadki, które często pojawiały się w grach tego studia. Widać więc po przykładach Jacoba i Evie Frye z Syndicate’u czy Kassandry i Alexiosa z Odyssey, że Ubisoft Quebec potrafi stworzyć interesujących protagonistów w duecie.
Anno 117: Pax Romana Revealed
Ubisoft nie szczędził emocji graczom, prezentując również zupełnie nową odsłonę cenionej serii gier strategiczno-ekonomicznych Anno. Anno 117: Pax Romana, bo tak brzmi tytuł najnowszej części, przenosi graczy w wymarzone przez fanów otoczenie – Imperium Rzymskie.
Tym samym Anno porzuca dotychczasowe, głównie renesansowe i industrialne klimaty, na rzecz epoki rozkwitu potęgi Rzymu. Fani strategii mogą więc szykować się na budowanie miast, zarządzanie gospodarką oraz prowadzenie polityki w realiach starożytnego świata. Czy uda nam się zaprowadzić Pax Romanę, czyli „rzymski pokój”, przekonamy się już w przyszłym roku.
Reszta ogłoszeń to już DLC albo dalszy rozwój znanych serii. Ogólnie myślę, że Ubisoft spisał się w tym roku i pokazał solidne tytuły. Jak będzie z jakością, przekonamy się oczywiście po premierach. Na który tytuł czekacie najbardziej?