Koniec roku to idealny czas na podsumowanie wszystkich trendów i wydarzeń mijającego roku. Z tej okazji TikTok przygotował zestawienie najpopularniejszych motywów, twórców oraz podkładów muzycznych. Po raz pierwszy w historii zestawień, polski twórca trafił do globalnej czołówki.

W swoim dorocznym zestawieniu TikTok zestawił ze sobą najpopularniejsze kategorie, takie jak: Uwielbiane wideo, Nauczył mnie TikTok, Playlista, Wschodzące Gwiazdy oraz Tylko na TikToku. W swoim materiale prasowym podsumowującym rok zaznaczyli, że polscy odbiorcy najczęściej oglądają materiały poświęcone gotowaniu oraz muzyce.

TikTok

Kolejny rok TikToka na infografikach 

Ten rok pokazał, że format krótkich i zabawnych filmików video jest właśnie tym, co użytkowników angażuje najbardziej. Gotujemy popularne przepisy, które się wyróżniają, tańczymy do nowych utworów muzycznych, ale też uczymy się od siebie nawzajem. Największym atutem TikToka jest pomysł i kreatywność, bo właśnie dzięki temu każdy twórca ma szansę przekazać światu szerzej swoje talenty oraz content.

Jak podaje Martyna Antecka z biura prasowego TikToka w Polsce: 

TikTok to od dawna dużo więcej niż taniec i filmy komediowe. Platforma to przestrzeń do dzielenia się np. poradami finansowymi, life hackami, wskazówkami kulinarnymi czy treściami edukacyjnymi. Jak potwierdzają badania, 62 proc. użytkowników odwiedza platformę, by odkryć coś nowego, natomiast co trzeci – aby nauczyć się nowych rzeczy.

Co Polacy oglądali najchętniej na TikToku w 2022 roku?

Według materiałów prasowych z biura TikToka dominowały trendy kulinarne i edukacyjne. Wśród laureatów w poszczególnych kategoriach znaleźli się: Filmzlektorem (Uwielbiane video), satisfying pottery (Nauczył mnie TikTok), Łyk i Buch – SB Mafija (Playlista – Polska), Ginseng Strip 2002 (Playlista – globalnie), Ewelina Ross (Gwiazdy Muzyki), Prawomarcina (Wschodzące Gwiazdy), I’m stronger (Tylko na TikToku), Prince Jakub (FoodTok).

Liczby TikToka

  • 62% użytkowników wchodzi na platformę, aby się czegoś nauczyć
  • 175 piosenek zostało wypromowanych za sprawą pojawienia się na TikToku
  • 418 milionów filmów pojawiło się z hasztagiem #food

Powyższe dane pochodzą z materiału prasowego TikToka, natomiast pokazują, jak wielki potencjał drzemie. tej platformie dla twórców i osób dzielących się swoją pasją. Wygląda na to, że TikTok skutecznie przechodzi na dobrą stronę mocy i staje się coraz bardziej przyjazną platformą, która w coraz mniejszym stopniu dominowana jest tylko przez sam taniec i śpiew. Chociaż nadal jest to miły aspekt, który jednoczy ze sobą ludzi we wspólnej zabawie.

TikTok testuje poziomy tryb pełnoekranowy i wchodzi w przestrzeń, którą rządzi YouTube