Kolejna nowość na Instagramie może wprowadzić coś naprawdę potrzebnego.

Do tej pory na Instagramie posty w profilowym gridzie wyświetlane były chronologicznie: od najnowszego do najstarszego. Wielu użytkowników starało się upiększać swoje profile dodając ozdoby do zdjęć tak, aby tworzyły najróżniejsze szlaczki w gridzie.

Ładnie to wyglądało dopóki nie dodało się pojedzynczego posta, który całą zabawę psuł. Efekt był taki, że użytkownicy Instagrama dodawali po trzy posty jednocześnie, aby zachować ład na profilu. Chodzi oczywiście o tego rodzaju zabawy, jak ta:

screen instagram
screen: instagram.com/communitybreathwork

Nowość: Instagram pozwoli na „przesuwanie” postów

Powyższy problem powinien jednak niebawem zniknąć. Jeden z analityków kodów źródłowych w najpopularniejszych aplikacjach, Alessandro Paluzzi dostrzegł interesującą funkcję, która pozwoli na dowolne przesuwanie postów w naszym instagramowym gridzie.

Byłoby to dość zaskakujące, bo Instagram przyzwyczaił już nas do tego, że dodany post zostaje z datą i w miejscu chronologicznym. Żeby „podbić” go wyżej, trzeba było usuwać po prostu posty nowsze.

Teraz jednak to się zmieni i możliwe będzie swego rodzaju przypinanie postów na samej górze.

Paluzzi w zamieszczonym tweecie pokazuje, że funkcja ta pojawi się opcja „Edytuj siatkę”, która umożliwi dowolne przesuwanie postów w siatce. Na taką nowość czeka cała rzesza instagramerów, bo nie tylko influencerzy, ale z pewnością także fotografowie, którzy będą mogli pokazywać zdjęcia panoramiczne łącząc kilka zdjęć w jedno obok siebie.

Widzę jednak też potencjał… marketingowy. Wyobrażam sobie, że influencerzy będą z chęcią oferować sponsorom możliwość promowania posta z reklamowanym przez nich produktem na samej górze grida. Jest to na pewno jakiś bonus.

Chronologiczne posty na Instagramie

To nie jedyna z nowości, jakie zmierzają na Instagram. Ostatio pisaliśmy o tym, że serwis wprowadza możliwość wyboru sposobu wyświetlania postów na naszej tablicy. Dostępne będą trzy opcje:

  1. Home, czyli posty wyświetlane tak, jak do tej pory, według algorytmu.
  2. Ulubione, czyli posty od naszych ulubionych twórców.
  3. Obserwowane, czyli właśnie posty wyświetlane chronologicznie.

To pokazuje tylko, ze Instagram się zmienia i dostosowuje do wymagań użytkowników. Nie jest to jednak na pewno rewolucja, ale kluczowe odświeżenie aplikacji.