Działania dużych marek nie skupiają się tylko i wyłącznie na zarobku. Czasami są to naprawdę fantastyczne inicjatywy, które pokazują odbiorcom zupełnie inną stronę dużych brandów.

Taka sytuacja miała miejsce w Nowym Jorku.

Zrzut ekranu 2018 05 08 o 15.04.48

Skąd taki pomysł?

David Bowie choć pochodził z Londynu, choć na stałe związał się z Nowym Jorkiem. Owy związek był długi i naprawdę interesujący. 2 lata po śmierci tego wspaniałego muzyka marka Spotify postanowiła uhonorować tę rocznicę w niesamowity sposób – poprzez przejęcie stacji metra w Nowym Jorku.

Zrzut ekranu 2018 05 08 o 15.15.22

Kiedy?

Instalacja została zamontowana i działała od 17 kwietnia aż do 13 maja 2018 roku. Goście mogli zobaczyć liczne obrazy inspirowane sztuką Bowiego wykonane w wielkoformatowych rozmiarach. Każde dzieło odnosiło się do słów artysty oraz jego pracy pozwalając poznać jego sposób myślenia i metody pracy. Dodatkowo każdy eksponat zawierał unikalny kod Spotify, który przybliżał fanów do muzyki Bowiego i towarzyszył podziemnemu doświadczeniu.

Zrzut ekranu 2018 05 08 o 15.17.10

Zrzut ekranu 2018 05 08 o 15.18.21

Nie jest to jedyna taka inicjatywa, która w tak fantastyczny sposób postanowiła zrobić coś tak kreatywnego, co nie miało jedynie celu zarobkowego, ale również wizerunkowy i niekoniecznie związany z samą marką, choć spójny z jej działaniem.

To nie jedyna tak fantastyczna akcja Spotify. Niedawno marka połączyła siły z niemieckim schroniskiem i agencją Silverplan. Na stronie www schroniska znajdują się psy do adopcji, przy których zaznaczony jest rodzaj muzyki, jaką preferuje dany zwierzak.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!
Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Kogo jeszcze można pochwalić?

Chociażby markę Nike – projekt, o którym zaraz wspomnę jest większości z Was bardzo dobrze znany. Chodzi mianowicie o „Just do it”. Kampania marki przypominała akt wandalizmu, a w rzeczywistości była czymś zdecydowanie głębszym.

Zrzut ekranu 2018 05 08 o 15.24.27

Zrzut ekranu 2018 05 08 o 15.25.27

Takie inicjatywy pokazują, że są marki, które potrafią myśleć, jak to się modnie mówi, „outside the box”. Stać je na coś więcej niż tylko sprzedaż i promowanie płatnych abonamentów. Pokazuje to ludzką twarz danej marki i pozwala odbiorcom nieco bardziej zbliżyć się do niej i zakumplować; poznać z zupełnie innej, ludzkiej strony. A przecież taki klient, to najlepszy klient. Jeśli macie takie ulubione, oryginalne kampanie śmiało możecie się z nami podzielić w komentarzach.