Działania dużych marek nie skupiają się tylko i wyłącznie na zarobku. Czasami są to naprawdę fantastyczne inicjatywy, które pokazują odbiorcom zupełnie inną stronę dużych brandów.
Taka sytuacja miała miejsce w Nowym Jorku.
Skąd taki pomysł?
David Bowie choć pochodził z Londynu, choć na stałe związał się z Nowym Jorkiem. Owy związek był długi i naprawdę interesujący. 2 lata po śmierci tego wspaniałego muzyka marka Spotify postanowiła uhonorować tę rocznicę w niesamowity sposób – poprzez przejęcie stacji metra w Nowym Jorku.
Kiedy?
Instalacja została zamontowana i działała od 17 kwietnia aż do 13 maja 2018 roku. Goście mogli zobaczyć liczne obrazy inspirowane sztuką Bowiego wykonane w wielkoformatowych rozmiarach. Każde dzieło odnosiło się do słów artysty oraz jego pracy pozwalając poznać jego sposób myślenia i metody pracy. Dodatkowo każdy eksponat zawierał unikalny kod Spotify, który przybliżał fanów do muzyki Bowiego i towarzyszył podziemnemu doświadczeniu.
Nie jest to jedyna taka inicjatywa, która w tak fantastyczny sposób postanowiła zrobić coś tak kreatywnego, co nie miało jedynie celu zarobkowego, ale również wizerunkowy i niekoniecznie związany z samą marką, choć spójny z jej działaniem.
To nie jedyna tak fantastyczna akcja Spotify. Niedawno marka połączyła siły z niemieckim schroniskiem i agencją Silverplan. Na stronie www schroniska znajdują się psy do adopcji, przy których zaznaczony jest rodzaj muzyki, jaką preferuje dany zwierzak.
Kogo jeszcze można pochwalić?
Chociażby markę Nike – projekt, o którym zaraz wspomnę jest większości z Was bardzo dobrze znany. Chodzi mianowicie o „Just do it”. Kampania marki przypominała akt wandalizmu, a w rzeczywistości była czymś zdecydowanie głębszym.
Takie inicjatywy pokazują, że są marki, które potrafią myśleć, jak to się modnie mówi, „outside the box”. Stać je na coś więcej niż tylko sprzedaż i promowanie płatnych abonamentów. Pokazuje to ludzką twarz danej marki i pozwala odbiorcom nieco bardziej zbliżyć się do niej i zakumplować; poznać z zupełnie innej, ludzkiej strony. A przecież taki klient, to najlepszy klient. Jeśli macie takie ulubione, oryginalne kampanie śmiało możecie się z nami podzielić w komentarzach.