Facebook wdraża duże zmiany do wyglądu stron. Będą one bardziej intuicyjne, a co najważniejsze – pozbawione przycisku „Lubię to”.
W ostatnim czasie obserwujemy różne zmiany w wyglądzie Facebooka. Zarówno pod kątem aplikacji, webowej wersji serwisu wyświetlanej na desktopach, jak i na urządzeniach mobilnych. Oczywiście użytkownicy w tym aspekcie są podzieleni, jednym się one podobają, drugim nie. Ja na tyle rzadko korzystam z tego serwisu, że każda jego przebudowa jest mi obojętna. Najnowsza zmiana dotyczy stron, a tutaj zniknie element, z którym najczęściej kojarzony jest Facebook.
Facebook usuwa przycisk „Lubię to” na stronach
Na blogu Facebooka ogłoszono wprowadzenie przebudowy stron. Według założenia mają one sprawić, że nawigowanie będzie łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Do stron trafia nowy kanał aktualności. Z poziomu stron możliwe będzie dołączenie do rozmów. Co więcej, komentarze umieszczone przez profile publiczne zostaną wyróżnione ponad wszystkimi innymi. Najważniejszą zmianą, którą niewątpliwie zauważy większość użytkowników, jest usunięcie ze stron przycisku „Lubię to”. Facebook wyszedł z założenia, że obserwowanie jest ważniejsze – to dzięki tej funkcji możliwe jest wyświetlanie na naszym „wallu” aktualności ze stron. Możliwość obserwowania pojawi się także przy wspominanych już komentarzach osób publicznych.
Zmiany w zarządzaniu stronami
Facebook wprowadzi także nowe możliwości w zakresie zarządzania stronami. Użytkownicy będą mogli w lepszy sposób niż dotychczas, przypisywać uprawnienia administracyjne. Ta funkcja może się przydać szczególnie agencjom marketingowym, które prowadzą profile w mediach społecznościowych swoich klientów. Wspomniane już kilkukrotnie komentarze, a także aktualności na stronach, będą opatrzone również ikoną potwierdzającą zweryfikowane konto.
A ciemnego motywu w aplikacjach nadal nie ma…
Szkoda, że nadal Facebook nie wprowadził ciemnego motywu dla aplikacji mobilnych.
Pamiętam, jak na przełomie czerwca i lipca pisałem dla Was tekst odnośnie ciemnego motywu dla aplikacji Facebooka w iOS. Od tego momentu przyglądałem się każdej aktualizacji tej aplikacji. Nic jednak się nie pojawiało, nic nie zmieniało. Jednak na Twitterze Jane Manchun Wong opublikowała wpis, w którym pokazuje, jak wygląda ciemny motyw aplikacji Facebooka i podaje, że jest on w fazie publicznych testów. Co ciekawe, filmik dołączony do jej postu powstał przy współpracy z Facebookiem. Nie zobaczymy na nim nic, czego byśmy już wcześniej nie widzieli na dotychczasowych wzmiankach na ten temat.
Źródło: Facebook