Nie mogło być inaczej, pandemia namieszała nie tylko na rynku pracy, przerzucając miliony ludzi na pracę zdalną. Również branża eventowa oberwała i to mocno, szczególnie w pierwszych miesiącach lockdownu. Później jednak eventy zaczęły się odradzać i – podobnie, jak w przypadku pracy – przeszły na tryb zdalny.
Eventy online w 2021 roku zyskały gigantyczną popularność, a ostatni raport ClickMeeting pokazuje, że wzrost wyniósł 320 procent w porównaniu z rokiem 2019, czyli ostatnim rokiem przed pandemią, kiedy wszystko było relatywnie normalne.
2 mln eventów online w 2021 roku
State of Online Events 2021 ujawnia, że w całym 2021 roku odbyło się 1,9 miliona eventów online. I to tylko w Polsce. Wśród takich wydarzeń wliczane są webinary, a także spotkania i wydarzenia internetowe. We wszystkich eventach uczestniczyło ponad 26 i pół miliona użytkowników, co jest sporym wzrostem w porównaniu z rokiem przedpandemicznym. W ciągu tygodnia natomiast przed ekrany zasiadało około 40 tysięcy osób, śledząc to, co organizatorzy internetowych eventów mieli do pokazania.
Po pierwszych miesiącach pandemii, kiedy wydarzenia online ograniczane były czasowo, aby – zapewne – nie zanudzać widowni, organizatorzy znacznie wydłużyli czas takich eventów. W 2021 roku spotkania online trwały średnio 66 minut, w porównaniu z 56 minutami w roku 2020. W przypadku webinarów natomiast wzrost jest jeszcze większy, bo osiągnięto średnią 98 minut za 2021 rok (82 minuty w 2020).
ClickMeeting zaobserwował także wydłużenie średniego czasu trwania spotkań i wydarzeń online w stosunku do roku 2020. W przypadku spotkań online, które trwały średnio 66 minut, czas ten wydłużył się o 10 minut, a webinarów, które trwały średnio 98 minut – aż o 16 minut.
– Nie da się ukryć, że to rok 2020 zdecydowanie przyspieszył tempo digitalizacji komunikacji, jednak ubiegły rok pokazał, iż wszelkie wydarzenia online – w tym spotkania i webinary – na stałe wpisały się w naszą codzienność. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy wydarzeń online, w roku 2021 stali się również zdecydowanie bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekiwań względem technologii.
– mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting.
Nic dziwnego, bo wydarzenia online stały się dla większości firm znakomitym miejscem, gdzie mogą promować, a także sprzedawać swoje usługi. Rynek znacząco się zmienił w ciągu ostatnich dwóch lat, dlatego w 2022 roku spodziewane są kolejne wzrosty, nawet pomimo tego, że pandemia powoli zdaje się być w odwrocie.