Nie mogło być inaczej, pandemia namieszała nie tylko na rynku pracy, przerzucając miliony ludzi na pracę zdalną. Również branża eventowa oberwała i to mocno, szczególnie w pierwszych miesiącach lockdownu. Później jednak eventy zaczęły się odradzać i – podobnie, jak w przypadku pracy – przeszły na tryb zdalny.

Eventy online w 2021 roku zyskały gigantyczną popularność, a ostatni raport ClickMeeting pokazuje, że wzrost wyniósł 320 procent w porównaniu z rokiem 2019, czyli ostatnim rokiem przed pandemią, kiedy wszystko było relatywnie normalne.

2 mln eventów online w 2021 roku

State of Online Events 2021 ujawnia, że w całym 2021 roku odbyło się 1,9 miliona eventów online. I to tylko w Polsce. Wśród takich wydarzeń wliczane są webinary, a także spotkania i wydarzenia internetowe. We wszystkich eventach uczestniczyło ponad 26 i pół miliona użytkowników, co jest sporym wzrostem w porównaniu z rokiem przedpandemicznym. W ciągu tygodnia natomiast przed ekrany zasiadało około 40 tysięcy osób, śledząc to, co organizatorzy internetowych eventów mieli do pokazania.

Raport ClickMeeting liczba wydarzen online

Po pierwszych miesiącach pandemii, kiedy wydarzenia online ograniczane były czasowo, aby – zapewne – nie zanudzać widowni, organizatorzy znacznie wydłużyli czas takich eventów. W 2021 roku spotkania online trwały średnio 66 minut, w porównaniu z 56 minutami w roku 2020. W przypadku webinarów natomiast wzrost jest jeszcze większy, bo osiągnięto średnią 98 minut za 2021 rok (82 minuty w 2020).

Raport ClickMeeting godzina ogranizacji wydarzenia

ClickMeeting zaobserwował także wydłużenie średniego czasu trwania spotkań i wydarzeń online w stosunku do roku 2020. W przypadku spotkań online, które trwały średnio 66 minut, czas ten wydłużył się o 10 minut, a webinarów, które trwały średnio 98 minut – aż o 16 minut.

– Nie da się ukryć, że to rok 2020 zdecydowanie przyspieszył tempo digitalizacji komunikacji, jednak ubiegły rok pokazał, iż wszelkie wydarzenia online – w tym spotkania i webinary – na stałe wpisały się w naszą codzienność. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy wydarzeń online, w roku 2021 stali się również zdecydowanie bardziej świadomi swoich potrzeb i oczekiwań względem technologii.

– mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting.

Raport ClickMeeting czas trwania spotkan i webinarow

Nic dziwnego, bo wydarzenia online stały się dla większości firm znakomitym miejscem, gdzie mogą promować, a także sprzedawać swoje usługi. Rynek znacząco się zmienił w ciągu ostatnich dwóch lat, dlatego w 2022 roku spodziewane są kolejne wzrosty, nawet pomimo tego, że pandemia powoli zdaje się być w odwrocie.