Nowa rzeczywistość wymaga nowych rozwiązań. Sprowokowane społecznym dystansem firmy poszukują świeżych rozwiązań dla pracy zdalnej. Facebook zaprezentował niedawno prototyp środowiska AR/VR, które miałoby zastąpić pracownicze laptopy.
Andrew „Boz” Bosworth, który jest w Facebooku wicedyrektorem działu rozwoju AR/VR, umieścił na Twitterze filmik, w którym demonstruje wstępne możliwości nowego projektu firmy. Niedługie wideo pokazuje, jak użytkownik w odpowiednim headsecie obsługuje wirtualne monitory, używając przy tym fizycznej klawiatury.
As we think through supercharging remote work and productivity, we’ve been working on mixed reality concepts that builds on existing technologies like Passthrough to allow people to switch between real and virtual worlds pic.twitter.com/cJCEXDxC7b
— Boz (@boztank) May 21, 2020
Technologia ma działać w oparciu o istniejące już rozwiązanie Oculusa — Passtrough. W skrócie: rzecz polega na tym, że chociaż samo pomieszczenie jest realne, to urządzenia dokoła wygenerowane są w przestrzeni wirtualnej. Dzięki nieskomplikowanej integracji sprzętu z komputerami stacjonarnymi i funkcjom sieciowym będzie można pracować z dowolnego miejsca na świecie, nie rezygnując przy tym z poczucia realizowania zadań ze współpracownikami (co ostatnio wielu daje się we znaki).
We wstępnej fazie użytkownik określa siatkę przestrzeni, z której zamierza korzystać — ma to służyć uniknięciu kontaktu człowieka z meblami, ścianami etc. Na stronie Facebooka przeczytać możemy całkiem sporo o planach firmy, jeżeli chodzi o rozwój tej i pokrewnych technologii, m.in.:
In the future, we could create a super-powered augmented workspace with multiple customizable screens in VR, unbounded from the limits of physical monitors. It would leverage technologies like Passthrough to create a mixed reality productivity experience that allows people to switch between real and virtual worlds at any time, improving spatial awareness while offering the flexibility we’re accustomed to with laptops and other common devices. By combining the flexibility of new inputs like hand tracking with the familiarity of everyday input devices like a keyboard and mouse, we could give people the best of both worlds.
Co o tym sądzicie? Przekonuje Was wizja takiego wykorzystania technologii AR/VR? A może to tylko kolejna zabawka, której życie skończy się na testach?