Wielokrotnie na potrzeby tworzenia artykułów szukam dat premier, specyfikacji technicznych oraz informacji o sprzęcie. Często w zależności od tego gdzie szukam, te informacje są całkiem inne. Często dostaje od znajomych banalne pytania o sprzęt i usługi, na które ciężko znaleźć odpowiedź. Teraz będę częściej sprawdzał stronę Apple i odsyłał do niej znajomych. Właśnie została odświeżona i znacznie uproszczona.
Rzetelne informacje są dla mnie bardzo ważne, ale wymagają często sporych poszukiwań w celu potwierdzenia. Prośby o pomoc w sprawach sprzętu wydają się czasem banalne, ale gdy sprawdzam internet, okazuje się, że czasem odpowiedzi na nie nie istnieją (a raczej są naprawdę trudne do znalezienia).
Wielu producentów prowadzi działy pomocy i wsparcia. Wielu z nich jednak na tym polu zawodzi (zwłaszcza gdy działają w wielu gałęziach i oferują setki produktów). Apple postanowiło ruszyć temat i jeszcze bardziej ułatwić dotarcie do poszukiwanych informacji, specyfikacji i dokumentów.
Apple z nową stroną pomocy i wsparcia
Zasadniczo Apple tworzy już tę stronę od jakiegoś czasu, dzięki czemu mogliśmy zauważyć znaczne uproszczenie jej struktury. Od pewnego czasu znacznie więc łatwiej po niej nawigować a informacje dotyczące produktów i niektórych tematów są prezentowane zbiorczo.
Teraz Apple uruchomiło nowy landing page swojej głównej strony, która znajduje się pod adresem apple.com/docs i jest dostępna również w języku polskim. To uproszczenie pozwala natychmiastowo wybrać produkt, na temat którego poszukujemy informacji, wybierając go za pomocą dużych ikon. Znalazły się również ikona dla oprogramowania, a nawet iPoda, który nie jest już w produkcji.
Można też skorzystać z pola wyszukiwania tekstowego jeśli chodzi nam o konkretną frazę bądź funkcję dostępną dla wielu urządzeń. W tym miejscu trzeba jednak przypomnieć, że Apple ma (w mojej opinii) jeszcze lepsze narzędzie pomocy, którym jest aplikacja Wsparcie, dostępna w App Store.