Grupa Polsat wprowadza nowe logo swoich dwóch koronnych marek oraz zmienia nazwę na Grupa Polsat Plus.

Zwiększenie znaczenia marki Plus w Grupie Polsat mogliśmy dostrzec już jakiś czas temu, gdy firma zdecydowała się zostać sponsorem tytularnym gdańskiego stadionu. Najładniejszy stadion w Polsce, wybudowany na Euro 2012, nazwano Polsat Plus Arena Gdańsk. Wielu zżymało się wtedy, że nazwa jest polskim „cebulactwem” Zygmunta Solorza (właściciela Polsatu), który w jednej opłacie chciał zawrzeć dwie swoje marki, przez co nazwa stadionu sugeruje promocję nieistniejącego kanału Polsat Plus. Okazało się jednak, że była to zapowiedź rebrandingu tej grupy, która nazywa się teraz Grupa Polsat Plus.

grupapolsatplus

Nowa nazwa grupy to oczywiście nowe logo. Grupę Polsat Plus reprezentować będzie teraz logo z nazwą firmy otoczoną z góry i z dołu dwoma delikatnymi łukami. Całość przypomina nieco nowe logo Nissana. Logo, poza subtelnymi ozdobami w kroju pisma, nie ma żadnych fajerwerków, jednak zazwyczaj tego typu korporacyjne znaki pozbawione są wszelkich ozdobników.

Stare i nowe logo Polsatu

Trochę inaczej jest w przypadku logo głównego kanału nadawcy. Logo Polsatu zmieniło się dość mocno. Postawiono tu na klasyczny zestaw sygnet plus logotyp, pozbywając się ze znaku zbędnych apli. W sygnecie widnieje złożone z pofalowanych wstążek słońce, natomiast nazwa stacji, w przeciwieństwie do logo całej grupy, pisana jest małymi literami. Logo po znaku grupy dziedziczy także typografię. Całość prezentuje się całkiem świeżo, jednak mam nieodparte wrażenie, że gdzieś już ten sygnet widziałem.

stare i nowe logo plus

W przypadku Plusa zmiany są dużo większe. Poza zmianą układu, na identyczny jak w przypadku Polsatu, zmienia się także znaczenie całości. Uśmiechnięty plusik, który miał wielu przeciwników, a mi jakoś wyjątkowo nie przeszkadzał, zamieniła kulka układająca się w duży krzyżyk. Nawiązywać to miało pewnie do nazwy plus, jednak mnie bardziej przywodzi na myśl logo Xboksa.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Dwa, a właściwie trzy nowe znaki, to dopiero początek rebrandingu, o czym grupa poinformowała w komunikacie prasowym. Jestem bardzo ciekawy, jakie będą dalsze kroki, jak wyglądać będą nowe znaki innych kanałów Grupy Polsat Plus i czy ujednoliceniu ulegną także inne marki grupy, takie jak Ipla czy Netia.