Pojawiła się nowa funkcja w mobilnych wynikach wyszukiwania. Zaraz koło linków do konkretnych stron, wyświetlają się nam również zdjęcia produktów, które znajdują się na danej witrynie.
Na tą chwilę nowa funkcjonalność jest w bardzo początkowej fazie i nie pojawia się na wszystkie zapytania, lecz udało mi się odnaleźć kilka przykładów.
Google testowało już wcześniej to rozwiązanie (grudzień 2014 i sierpień 2016), lecz dopiero teraz została udostępniona szerszemu gronu użytkowników. Moim zdaniem, dosyć ciekawe uzupełnienie wyników wyszukiwania. Pozwala ona w prosty sposób zaoszczędzić trochę czasu i ominąć te linki, na których nie znajdziemy danego produktu.
Druga zmiana związana jest z boxem z grafikami nad wynikami wyszukiwań. Zgodnie z tym, co zauważył Barry Schwartz ze strony Search Engine Land, jest o połowę mniejsza szansa na to, że wyświetli się nam galeria zdjęć. Barry swoje obserwację oparł na Rankingach: Moz i RankRanger, gdzie wyraźnie widać spadek w wyświetleniach. Google w tej sprawie, narazie nie zabiera głosu.
Uważam, że pozbycie się boxa z grafikami jest nieuniknione, jeśli Google chce dla każdego wyszukiwania wprowadzić konkretnie przypisane zdjęcie, nie widzę sensu aby faktycznie się pojawiała dodatkowa sekcja tylko z grafiką.