Apple zrobiło nową reklamę, ale nie walczy tym razem z wielkim bratem, a pokazuje, jak ich urządzenia potrafią zmienią rzeczywistość osób z niepełnosprawnościami. Zrobili to świetnie.

Ja wiem, że niepolitycznie poprawne jest chwalenie Apple, bo przecież Android lepszy, ale myśle, że i fani zielonego robocika się zgodzą, że jakie by to Apple nie było, to jednak reklamy umieją robić. Ta nie jest inna, jest doskonała, a dodatkowo porusza bardzo ważny element społeczny, czyli codzienne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnościami wszelkiej maści. Oczywiście wszystko zapakowane w przekaz, w którym Apple pokazuje, jak każdego dnia iPhone, iPad czy Apple Watch potrafi tę zdecydowanie bardziej wymagającą rzeczywistość okiełznać.

Subskrybuj DailyWeb na Youtube!

Bohaterami klipu są osoby poruszające się na wózku, osoby niedowidzące, głuche czy z niedowładem kończyn. Apple Watch informuje matkę o  płaczącym dziecku, iPhone potrafi być obslugiwany za pomocą glosu i gestów, zamiast dotyku czy głosowo informować o otoczeniu. Wszystkie te funkcje z pewnością nie pozostają bez znaczenia, dla osób, dla których wspomniana codzienność stanowi większe wyzwanie.

Kupiłem używanego Macbooka Pro, ale Wy nie popełniajcie tego jednego błędu

W tle utwór I am the greatest, nadaje świetnego klimatu tej reklamowej opowieści. Warto zaznaczyć również, że Apple ma swoją dedykowaną stronę na temat dostępności i wykorzystania wszystkich funkcji swoich systemów operacyjnych i sprzętów, które można wykorzystać każdego dnia. Na stronie Acessability znajdziecie pogrupowane opcje, wspierające osoby niedowidzące, niedosłyszące, mające problemy z poruszaniem się, gdzie każda z nich zawiera zestaw przydatnych opcji z informacją na których systemach ona działa.

Gogle Apple z systemem xrOS – oto co zaoferuje wyczekiwany headset

Mimo, że to tylko reklama, to poruszony aspekt społeczny jest niezwykle istotny i dobrze wiedzieć, że potrzeby wszystkich użytkowników są zaspokajane, niezależnie od tego czy mają niepełnosprawność czy nie.