Disney kupuje Fox, wiemy ile Apple zarabia na sekundę oraz ile dni trwa czasowa blokada postów na Facebooku. Oto, krótkie podsumowanie wydarzeń minionego tygodnia na rynku tech.
#52,4 mld. dol.
…może wystarczyć, aby całkowicie zdominować światowy rynek streamingowy. Na tyle wyceniono część koncernu 21st Century Fox jaką właśnie przeją Disney. Tym samym gigant otrzymał prawa m.in. do wytwórni 20th Century Fox, platformy cyfrowej Sky, platformy HULU oraz kanałów National Geographic i Star TV Fox. Disney, który od jakiegoś czasu zapowiada stworzenie własnej platformy streamingowej, otrzymał dostęp do całkiem nowego, różnorodnego kontentu, który mógłby zasilić taką platformę. Czyżbyśmy byli świadkiem początku końca dominacji Netflixa na rynku?
Jeśli zastanawialiście się kiedyś ile zarabia Apple, mamy dla Was bardzo precyzyjną odpowiedź. Analizując zarobki z zeszłego roku Title Max wyliczył, że gigant z Cupertino zarobił ok. 1444,76 dol. na sekunde! W zestawieniu znalazły się także inne firmy z sektora tech, takie jak Microsoft i Facebook. Wyniki zostały przedstawione na ciekawej infografice.
#170 mln. użytkowników
…pobrało już najnowszą wersję przeglądarki Mozilli, i to w zaledwie miesiąc od jej oficjalnej premiery. Tym samym Firefox 57 Quantum stał się największym wydaniem w historii firmy. Co szczególnie istotne, przyciągnął także 44% więcej użytkowników Chrome niż zazwyczaj. Jest to w dużej mierze zasługą udanej kampanii promocyjnej jaka towarzyszyła premierze nowego Firefoxa (liczne publikacje w mediach, specjalna kampania reklamowa skierowana do użytkowników Chrome). Nie da się jednak nie zauważyć istotnej poprawy osiągów przeglądarki względem największego konkurenta – większa szybkość ładowania strony przy mniejszym (o ok. 30%) zużyciu pamięci.
#30 dni
…trwa czasowa blokada aktywności naszych znajomych na Facebooku. Jeśli jesteśmy zmęczeni notorycznym wrzucaniem przez naszych znajomuch zdjęć swoich dzieci i zwierzaków lub mamy dość czytania tych samych artykułów wyświetlających się na naszym wallu, możemy tymczasowo przestać obserwować posty wybranego znajomego lub polubionej przez nas strony. Wybranie tej funkcji przerwie wyświetlanie postów na kolejne 30 dni. Choć nie jest to może „game changer”, warto docenić wprowadzenie tej funkcji w kontekście zbliżających się świąt, które zwykle skutkują zwiększoną aktywnością w social mediach.
https://www.facebook.com/facebook/videos/10156872367266729/
#600 mln. dol.
…mogą sięgnąć tegoroczne straty Tidala. Tak wynika przynajmniej z raportu, który w zeszłym tygodniu wyciekł do sieci. Jeśli przypusczenia są słuszne, przyszłość firmy stoi pod dużym znakiem zapytania. To duży cios dla tej części użytkowników, którzy wybierali serwis ze względu na wysoką jakość odtwarzanej muzyki, i to mimo dość wysokich kosztów abonamentu. Niestety, jak to często bywa w życiu, jakość w tym przypadku musi ustąpić miejsca ilości. Tidal z zaledwie 3 milionami użytkowników nie może równać się z popularnością Spotify (140 miliony użytkowników, z czego ponad połowa płaci abonament). Być może kłopoty Tidala będą okazją dla Spotify do wprowadzenia nowego abonamentu Hi-Fi i podniesienia dochodów w tym segmencie użytkowników.