Netflix chce konkurować z YouTube. Serwis ma być miejscem dla wielu podcastów
Netflix w 2026 roku chce rzucić wyzwanie YouTube. Platforma streamingowa chce wejść w rynek podcastów.
W październiku tego roku Netflix poinformował o współpracy ze Spotify, na mocy której na platformie pojawią się podcasty wideo. To wybrane materiały o różnorodnej tematyce (począwszy od sportu, kultury, a kończąc ma true crime) wyprodukowane Spotify Studios i The Ringer. Okazuje się jednak, że platforma streamingowa ma jeszcze inne plany. Chce stworzyć własną bazę podcastów.
Netflix wchodzi na całego w rynek podcastów wideo
Jak donosi Business Insider, Netflix planuje ekspansję podcastów wideo na swojej platformie. Plany są ogromne – zaczęło się od umowy ze Spotify i wprowadzeniu w 2026 roku 16 materiałów, a może skończyć się na dużej przeorganizacji całego serwisu. Można wysnuć wniosek, że platforma streamingowa może uzyskać nową zakładkę – Netflix Podcast. I nie będą to tylko pojedyncze tytuły.
Netflix odezwał się do potencjalnych klientów, aby nawiązać współpracę. Korporacja ma ambitne plany, aby w momencie startu na platformie streamingowej było dostępnych od 50 do 75 podcastów wideo. Mówi się, że to tylko początek, bowiem baza ta ma być rozszerzona do 200 materiałów. I mam tutaj na myśli tylko 2026 rok. Na czele tych działań stoi Lauren Smith, wiceprezes Netflixa ds. strategii licencjonowania treści i programowania. I stawia konkretne warunki, co może być przeszkodą w finalizowaniu tych ambitnych planów.
Netflix chce konkurować z YouTube
Przede wszystkim – podcasty, które pojawią się na Netflixie będą musiały zniknąć z innych platform. Jeden z agentów wprost powiedział – chodzi o konkurowanie z YouTube. Netflix nawet tego nie ukrywa, jednocześnie ma świadomość, że może to nie bvć korzystne dla klientów, którzy generują dochody z innych platform. Oferta musi być na tyle atrakcyjna, aby przekonać ich do swoich warunków. Mówi się, że wstępne finanse opiewają od 7 milionów do 8 milionów na roczną umowę licencyjną.
Opcja podcastów na Netflixie pojawi się na platformie w 2026 roku. Na początek – w USA. W pierwszej fazie pojawią się materiały na łamach umowy ze Spotify, a czy platforma streamingowa dojdzie do porozumienia z innymi klientami? Czas pokaże. Jedno trzeba przyznać – plany są ambitne.


