Jestem szczególnie zainteresowany tą informacją, jako mieszkaniec Trójmiasta. Stawki nieco wyższe niż w przypadku Ubera, ale odpada element kontrowersyjny: wszyscy kierowcy to licencjonowani kierowcy. Będę musiał tą usługę przetestować i jak tylko nadaży się okazja, to z pewnością podziele się z Wami opinią i zasadniczymi różnicami miedzy pozostałą konkurencją.
To już trzecia aglomeracja w Polsce, po Warszawie i Krakowie, w której pasażerowie mogą w pełni korzystać z wygody zamawiania i płatności bezgotówkowej za taksówkę, jaką daje aplikacja mytaxi. Dodatkowo na start, mytaxi przygotowało dla mieszkańców Trójmiasta promocję 50% mniej, która potrwa aż do końca czerwca!
Przygotowania do startu mytaxi w Trójmieście trwały kilka miesięcy i miały przede wszystkim na celu pozyskanie kierowców, posiadających licencję taxi na wszystkie trzy miasta wchodzące w skład aglomeracji, czyli Gdańsk, Gdynię i Sopot. Wiąże się to również z tym, że mytaxi oferuje swoją usługę na terenie tych trzech miast w ramach jednej strefy, czyli w tej samej taryfie między wszystkimi miastami (od 1,80 do 2,40 zł).
W ciągu kilku miesięcy przygotowań do startu, udało nam się zbudować w Trójmieście flotę blisko dwustu taksówek, co łącznie daje nam już prawie 2000 kierowców współpracujących z mytaxi w Polsce – komentuje Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce. – Chcemy, aby ta liczba systematycznie rosła, dlatego też oferujemy kierowcom preferencyjne warunki przystąpienia, m.in. zwolnienie z prowizji przez najbliższe pół roku i wysokie premie za aktywność. Przewidzieliśmy również promocję dla mieszkańców Trójmiasta, którym do 30 czerwca udzielamy rabatu 50% na nielimitowaną liczbę kursów z mytaxi – dodaje Krzysztof Urban.
Trzecie miasto? Trójmiasto!
Wybór kolejnej aglomeracji, w której otworzyło się mytaxi, nie był przypadkowy. Trójmiasto to ważny punkt na mapie polskiego rynku taxi, także ze względu swój turystyczny charakter. Liczba taksówek przypadających na jednego mieszkańca jest zbliżona do Warszawy.
Według danych statystycznych urzędów miast w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, liczba licencjonowanych taksówek w Trójmieście wynosi ponad 4300, co daje około 1 taksówkę na 170 mieszkańców. Dla porównania, w Warszawie, liczącej ponad 11 tysięcy taksówek z licencją, stosunek liczby taksówek do liczby mieszkańców wynosi 1 do 180 – szacuje Jędrzej Puzyński, ekspert ds. transportu Zespołu Doradców Gospodarczych TOR – Widać, że rynek taxi w największych polskich miastach ustabilizował się na pewnym stałym poziomie. Szansy na zwiększenie udziału w rynku transportowym taksówki powinny więc szukać w nowych technologiach, np. mobilnych aplikacjach. Jest to zresztą warunek niezbędny, aby sprostać oczekiwaniom pasażerów, którzy z podobnych rozwiązań mogą korzystać już między innymi w transporcie publicznym większości miast wojewódzkich w Polsce.
mytaxi w Polsce rośnie w siłę
mytaxi to pionier wśród aplikacji do zamawiania taksówek przy użyciu smartfona, współpracujący tylko z licencjonowanymi taksówkarzami. Powołana została do życia w Hamburgu i pozostaje liderem rynku europejskiego wśród aplikacji tego typu. Stuprocentowym właścicielem mytaxi jest spółka Daimler AG. W Polsce zadebiutowała w 2012 roku otwierając swój pierwszy oddział w Warszawie, a we wrześniu 2015 roku otworzyła się na Kraków. W kwietniu 2016 roku mytaxi wprowadziło w Polsce flotę nowych taksówek marki Mercedes Klasy B, której liczbę planuje powiększyć do stu jeszcze w tym roku.
Sukces mytaxi, po starcie w Warszawie i Krakowie, pokazuje nam jak duży potencjał drzemie w polskim rynku taxi – mówi Jonas Gumny, CSO mytaxi – Polska to ważny kraj z punktu widzenia całej strategii rozwoju mytaxi – obserwujemy, że Polacy są otwarci na innowacje w dziedzinie aplikacji mobilnych do zamawiania taxi i chętnie je wykorzystują. W związku z tym jeszcze w tym roku, oprócz startu na nowych rynkach europejskich, mamy na uwadze rozszerzenie dostępności naszej usługi również w innych miastach Polski – zdradza Jonas Gumny.
Korzyści dla pasażerów i kierowców
mytaxi łączy bezpośrednio kierowcę z pasażerem, bez pośrednictwa centrali. Pasażerowi mytaxi w procesie zamówienia udostępniane są dane kontaktowe do kierowcy, marka samochodu i jego numery rejestracyjne. Po złożeniu zamówienia, na bieżąco może śledzić przyjazd taksówki na ekranie swojego telefonu, a po skończonym kursie może ocenić podróż i kierowcę za pomocą gwiazdek. To, co przekonuje pasażerów to również wygodny system płatności – mytaxi oferuje bowiem opcję „Płać przez Aplikację” dzięki czemu transakcja odbywa się zupełnie bezgotówkowo. Oprócz korzyści dla pasażerów, mytaxi oferuje także szereg korzyści dla kierowców, m.in.: brak miesięcznego abonamentu, ponoszenie opłat za prowizję tylko za zrealizowane kursy, szkolenia czy możliwość budowania szerokiej bazy stałych klientów. mytaxi współpracując jedynie z licencjonowanymi taksówkarzami, łączy potencjał nowych technologii z tradycją branży taksówkarskiej, pokazując, że można być innowacyjnym i jednocześnie przestrzegać lokalnego prawa.
Taksówki za połowę
Akcja 50% taniej z powodzeniem była już organizowana w innych miastach, w których operuje mytaxi i opiera się na wykorzystaniu opcji „Płać przez Aplikację”, pierwszego w Polsce mobilnego systemu płatności za taksówkę z poziomu aplikacji. W Trójmieście promocja potrwa do 30 czerwca. Aby z niej skorzystać należy:
- Ściągnąć bezpłatną aplikację mytaxi na iOS, Android lub Windows Phone
- Zarejestrować w aplikacji wybrany sposób płatności: kartę VISA, MasterCard lub konto PayPal
- Zamówić taksówkę wybierając opcję „Płać przez Aplikację”.
Po zakończeniu kursu taksówkarz zainicjuje proces płatności wprowadzając na swoim smartfonie cenę za przejazd zgodnie ze wskazaniem taksometru. Sekundę później cena wyświetli się na ekranie pasażera w celu zatwierdzenia jej indywidualnym hasłem użytkownika. Cały proces płatności odbywa się w sposób bezpieczny i przejrzysty w ciągu kilku sekund, a potwierdzenie transakcji i informacje o kursie wysyłane są na podany przez pasażera adres email.
O mytaxi:
mytaxi jest usługą firmy Intelligent Apps GmbH. Aplikacja została powołana do życia w czerwcu 2009 roku przez dwóch założycieli Niclausa Mewesa i Svena Külpera. Start-up z Hamburga jest pionierem i liderem na europejskim rynku, zatrudnia ponad 150 pracowników w Polsce, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech. Aplikacja do zamawiania taksówek umożliwia bezpośrednie połączenie pomiędzy kierowcą i pasażerem. Obecnie 100% udziałowcem mytaxi jest Daimler AG.