Do użytkowników powinna już trafić nowa wersja Messengera. Komunikator zyskuje przede wszystkim nową ikonę, ale także kilka opcji personalizacji.

Facebook wdraża kolejne zmiany w swoim komunikatorze. Niedawno informowaliśmy Was o tym, że wiadomości na Instagramie przejmą część funkcji znanych z Messengera. Tym samym mówi się o zacieraniu w pewnym stopniu granic między aplikacjami należącymi do Facebooka. Po tych doniesieniach przyszedł czas na nowości w Messengerze. Facebook poinformował o nich na swoim oficjalnym blogu. Nie są one spektakularne, przełomowe. Właściciel wskazuje, że wytyczają jednocześnie przyszłość Messengera. Lifestyle IG

Aktualizacja Messengera

W trakcie tworzenia tego wpisu sprawdziłem w AppStore i aktualizacja Messengera już jest dostępna. Zatem Wy też możecie cieszyć się lub nie jego nową wersją. Jak wspomniałem wyżej, zmiany nie są ogromne, ale znaczące wg Facebooka. Pierwszą rzucającą się w oczy zmianą jest nowa ikona. Stare niebieskie logo odchodzi do przeszłości na rzecz gradientu. Zwiększają się również możliwości personalizacji czatów. W nowej wersji Messengera zyskują one domyślne kolory tła, a także motywy. Poza tym pojawiają się nowe niestandardowe reakcje na wiadomości. Facebook podkreśla, że te nowości mają sprawić, że Messenger będzie bardziej dynamiczny i zabawny.

messenger logo

Funkcje z Messengera na Instagramie

Jak wspominałem wyżej, niedawno Facebook zapowiedział wprowadzenie funkcji znanych z Messengera do wiadomości na Instagramie.

Skoro mowa o funkcjach Messengera, to użytkownicy Instagrama będą mogli nadawać kolory czatów. Pojawią się naklejki selfie oraz reakcje na wiadomości w formie emoji. Można będzie skorzystać z udostępniania treści. Podobnie, jak w Messengerze, możliwe będzie odpowiadanie na konkretne wiadomości. Ponadto, wiadomości zyskają animowane efekty wiadomości, a także możliwość znikania po ich odczytaniu. Instagram umożliwi w większym stopniu zarządzanie prywatnością w zakresie wiadomości.

Wprowadzone zmiany co prawda nie są przełomowe. Jednak pozwolą użytkownikom bardziej personalizować czaty, które odgrywają coraz większą rolę. Zwłaszcza kiedy komunikacja przez pandemię koronawirusa ogranicza się niekiedy do wiadomości bądź wideorozmów.

Źródło: Facebook