Ostatnimi czasy wiele się dzieje w świecie logotypów, głównie za sprawą rosnącej świadomości. Poznaliśmy moc logotypu, wiemy jak wielką rolę odgrywa w przypadku jakiejkolwiek branży i tematu, ale jak to w życiu bywa zawsze da się coś spierpopsuć. Nieraz byliśmy już świadkami tego, jak zabieg projektowania nie do końca wychodził na dobre. Jak zatem stworzyć poprawnie logotyp? A jeśli już zlecamy, w jaki sposób nie dać się naciągnąć? Jak uniknąć zagrożeń związanych z rebrandingiem?
Jesteś grafikiem? Ile razy zamieracie w bezruchu zahipnotyzowani tą bielą. Znacie ten widok?
Pewnie, że znacie. Zdarza się każdemu, najczęściej w sytuacji kiedy słyszymy „ASAPEM ślij mi coś do akceptu”, też tak macie? Co wtedy robimy? No właśnie, tu się zaczyna.. łatwiej zapytać czego nie robimy.. A czy właśnie teraz zamiast kminić nad jakimś projektem nie wszedłeś na DailyWeb? HA! Mam Cię, ale spokojnie, już zaradzimy, mamy na to lekarstwo. Szybko, bezboleśnie, bez recepty i konsultacji z lekarzem bądź farmaceutą.
Za sprawą współpracy z wydawnictwem Helion trafiły do mnie 2 tytuły. Książki, które śmiało można uznać za swoisty MustHave jeżeli interesujesz się tą tematyką! To pozycje, które w chwili oblężenia, braku pomysłów, niczym szpinak u Popeye’a, obudzą w Tobie pokłady weny!
LOGO DESIGN LOVE
Tworzenie genialnych logotypów. Nowa odsłona
Wydanie II rozszerzone
David Airey, specjalista w projektowaniu wizerunku marki niczym Max mówi jak jest. Opisuje proces tworzenia logo- od szkicu do pdf’a. Od wyceny po sztukę prowadzenia rozmów z klientami. Książka jest napisana konkretnie, jak lubię bez zbędnego biadolenia. Oprócz rzeczowych informacji znajdziemy w niej rozwiązania problemów, które często pojawiają się podczas projektowania (ot choćby z brakiem oryginalności). Ale najbardziej przypadła mi do gustu część w której autor dokonał analizy najbardziej kultowych projektów z całego świata. Książka po brzegi wypełniona jest treścią i przede wszystkim grafiką, która skutecznie ładuje akumulatory!
PONADCZASOWE LOGO
Projektowanie znaków odpornych na działanie czasu
Jeśli tego mało, lub pozycja LOGO DESIGN LOVE jest Ci znana, zaraz po niej powinieneś sięgnąć po Ponadczasowe Logo! Ta publikacja rozwiewa wszelkie wątpliwości. Jeśli zastanawiasz się, co sprawia, że logo jest dobre albo złe? Dlaczego niektóre znaki towarowe choć są w użytku od dziesięcioleci, nadal wyglądają znakomicie? Dzięki tej książce dowiesz się, jak wycenić projekt dla klienta, jak przygotować atrakcyjną prezentację efektów swojej pracy, a także poznasz kwestie prawne związane z logo. Obie pozycje świetnie się czyta, może głównie dlatego, że dotyczą mojej skrytej pasji. Jeśli szukasz weny, jeśli chcesz wynieść swoje projekty poziom wyżej, nie możesz zignorować tej pozycji.
Obie książki są świetnym stymulatorem w chwilach słabości. Są pełne przydatnych porad, bogato ilustrowane, i nawet po przeczytaniu sięgam do nich, by zobaczyć je raz jeszcze :) Polecam!
Autor: Łukasz Szendzielarz