Cześć! Dziś przygotujcie dokument tożsamości i na portierni poproście o przepustkę, udamy się do fabryki marzeń w celu poznania jednego z narzędzi od Google. Mam nadzieję, że po ostatnim artykule każdy z Was ma przed sobą kartkę A4 zapisaną przeróżnymi kombinacjami słów kluczowych i fraz. Jeśli nie, wróćcie szybko do pierwszej części: Kompleksowy poradnik młodego pozycjonera #1 – wprowadzenie (spis wszystkich aktualnych odsłon cyklu na samym dole wpisu) i przygotujcie się odpowiednio.
Dziś opowiem Wam w jaki sposób wybrać te właściwe. Poddamy obróbce nasze listy i wyłonimy najatrakcyjniejsze kandydatki i kandydatów.
Zaplanuj słowa kluczowe z Planerem słów kluczowych Google
Planer słów kluczowych to bezpłatne narzędzia, wchodzą w skład narzędzi do zarządzania kampaniami Google AdWords. Planer jest podstawą w wyborze tych właściwych pokaże nam propozycje słów kluczowych, statystyki historyczne, a także sprawdzić prognozy skuteczności słów kluczowych.
Ok, zaczynamy:
- zaloguj się na: adwords.google.com
- w górnej części wybieramy narzędzia, tam znajdziemy nasz planer lub po prostu klikamy w link: adwords.google.com/ko/KeywordPlanner (koniecznie zapisz sobie link, przyda nam się w przyszłości).
Film pokazuje jak sprawdzić skuteczność słów kluczowych pod kątem kampanii AdWords, ale równie dobrze możemy dzięki niemu sprawdzić prognozy i zoptymalizować naszą listę w celu wyłonienia tych, które przyniosą najlepsze efekty dla naszej WWW. Przeanalizowaliście już swoją listę?
Sprawdź co robi Twoja konkurencja
Ta część może wydawać się najfajniejsza, ale nie polecam startu pracy od tego punktu, dlaczego? Chcemy być lepsi prawda? Badania rynku i śledzenie poczynań konkurencji jest bardzo ważne, bardzo prawdopodobne, że włożyli już trochę wysiłku i pracy na poszukiwania słów kluczowych, więc dlaczego by nie podpatrzeć (zerżnąć ma zły wydźwięk).
[note note_color=”#3cbabe” text_color=”#fff” radius=”5″]Jak to zrobić? Po prostu wpisz w Google konkretna frazę z Twojej listy![/note]
Przyjrzyjmy się, interesują nas niebieskie, podkreślone nagłówki wszystkich wyświetlonych wyników, to prawdopodobnie te frazy, które Twoi konkurenci uznali za najbardziej wartościowe dla siebie. To jedna z najstarszych szkół optymalizacji, która w założeniach mówiła o umieszczaniu najważniejszych słów kluczowych w tytule strony.
A teraz przykład:
Wróćmy do naszej frazy sklep ze zdrową żywnością, wrzućmy ją w Google.
Analiza nagłówków pozwala stwierdzić, że pierwsze 3 witryny użyły w nim frazy „żywność ekologiczna”, czy my powinniśmy ją dodać do naszej listy? :-)
Warto również poznać narzędzie Trendy Google www.google.pl/trends , tu możemy zweryfikować poprawki naniesione dzięki planerowi i zobaczyć podobne wyszukiwania pod tematyką dotyczącą konkretnej frazy.
A na koniec sprawdźmy raz jeszcze naszą konkurencję z Alexą www.alexa.com. Dzięki niej możemy darmowo sprawdzić 5 fraz, które przynoszą największy ruch konkretnej strony, jedyne co musimy podać to adres, proste prawda?
Ok, tym sposobem powinniśmy posiadać zoptymalizowaną listę słów kluczowych i fraz, to nasza podstawa, co nie? Czekaj, na pewno się przyłożyliście? Do następnego!
Pozostałe odcinki
Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.