Chcąc nie chcąc, jako projektanci musimy orientować się z kierunku rynku. Nie dlatego, by trzymać się trendów kurczowo, ale chociażby, by zaczerpnąć inspiracji.
Każdy ma swój ulubiony styl i ulubione narzędzia pomocne przy projektowaniu. Jedni mają sprawdzonego Photoshopa, inni zaczynają od kartki, lecz nie zawsze to wystarcza. Wtedy z pomocą przychodzi Internet i dobrzy ludzie nie śpiący po nocach, pracujący wytrwale nad nowymi pomysłami.
Rozpocznijmy zatem ten miesiąc od przeglądnięcia tego, co w sieci piszczy.
Trendy
Po pierwsze, przy ciągle rosnącym zainteresowaniu flat design, projekt ma przyciągać uwagę, być oryginalny, spójny, a przede wszystkim: prosty. Nie przeładowany treścią, z obrazem będącym nie tylko tłem, ale i głównym tematem.
Linia
Podkreślenia są dobrym sposobem na zrobienie pewnego rodzaju pauzy. Pauzy, zanim załaduje się kolejny screen, zanim rozpocznie się nowy dział strony, bądź oryginalnym „oddzielnikiem”. Prosta linia tworzy nam pewną barierę, ale też może stać się bardzo istotnym elementem identyfikacji:
Tekst
Kiedy całość designu jest spójna i prosta, potrzebujemy dużego akcentu. Z pomocą przychodzą nam przyjemne dla oka, duże fonty. Dzięki nim, naprawde możemy osiągnąć efekt WOW. (Tu rewelacyjna strona Reflet)
Jedna uwaga: zawsze trzeba bardzo dobrze zastanowić się, jaki tekst będzie „królował” na naszej stronie, ponieważ to na niego padnie wzrok każdego użytkownika.
Czerń i biel
Klasyka zawsze w cenie. Tym razem jednak ta klasyka zaistniała nie tylko jako proste tło by podkreślić resztę prac portfolio. W chwili obecnej jest to trend, który udzielił się projektantom, stylistom, działaczom.
Czerń i biel ma teraz inne zadanie, działać samo w sobie jako środek przekazu, nieść coś więcej, niż tylko tło. Szuka się wtedy tylko pewnych akcentów kolorystycznych (np. ciekawie dobrany button z fioletową ramką).
Revery (Jak widzicie, nie dość, że czerń i biel, to duży tekst)
Tak jak wspomniałam na samym początku. Trendy to trendy. Rosnąca popularność każdego z nich napewno przeminie, tak jak przeminęły poprzednie. Webdesign ma jednak to do siebie, że strona WWW to nie książka, o wiele łatwiej ją wypuścić w zupełnie nowej odsłonie, więc za chwilę i tak ulegnie ona zmianom.