Ferrari jedna z najbardziej znanych marek produkujących luksusowe samochody obchodzi właśnie 75 urodziny. Z tej okazji zaprezentowano okolicznościowe logo.
Przedsiębiorstwo założone zostało w 1938 roku przez Enzo Ferrari jednak dopiero od 1947 roku produkuje pojazdy marki Ferrari. Wcześniej Enzo od 1929 roku prowadził stajnię wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari i osiągał znaczne sukcesy w wyścigach samochodowych.
Ferrari z logo na 75-lecie
Wprawdzie jubileuszowe znaki Ferrari pojawiały się już wcześniej, jednak to znak z 2017 roku po raz pierwszy był wykorzystywany szeroko, również na samochodach włoskiej marki. Był to dość prosty znak, w którym widzieliśmy charakterystycznego konia, do którego dołączono liczbę 70 i daty 1947-2017. Co ciekawe w 2019 roku Ferrari celebrowało specjalnym znakiem… 90 urodziny. Chodziło oczywiście o zespół wyścigowy. Firma obchodziła tę rocznicę także specjalnym jubileuszowym samochodem. Był nim Ferrari SF90 Stradale – hybrydowy hipersamochód, wyprodukowany w limitowanej, ale nieprzyjętej z góry liczbie.
Logo z okazji 75-lecia ma w sobie więcej designu. Mamy tu do czynienia ze stylowym połączeniem liter 7 i 5 oraz wkomponowane w nie daty 1947 i 2022. Koń jest teraz znacznie mniejszy i wkomponowano go w brzuszek cyfry 5. Całość prezentuje się lepiej od poprzednika, jednak mam wrażenie, że dało się ten pomysł zwizualizować lepiej.
As we approach our 75th birthday, we want to celebrate this milestone with a token of gratitude from the heart of the company. Watch this video reveal of the 75th anniversary logo, in which our employees are the stars.#Ferrari #Ferrari75 @MuseiFerrari
— Ferrari (@Ferrari) December 28, 2021
Logo w kontrze funkcjonuje w dwóch kolorach, gdzie cyfra 7 i data 1947 są czerwone. W mojej opinii ten wariant prezentuje się gorzej od wersji jednokolorowej.
Szczególnie absurdalnie wygląda czerwono biały myślnik między datami.
Z okazji urodzin zaprezentowano także jubileuszowy film, w którym uhonorowano pracowników firmy. Mimo tego, że firma produkuje podziwiane na całym świecie supersamochody, wciąż jest to stosunkowo niewielki biznes. W Ferrari pracuje niewiele ponad 4000 osób.
Jubileuszowe logo Ferrari to zdecydowanie nie jest to, czego bym oczekiwał od takiej ikony wzornictwa, jaką jest włoska firma. Inna sprawa, że jest to marka, która zupełnie nie potrzebuje tego typu promocji. Jestem też przekonany, że kiepskie logo rocznicowe nie wpłynie na ani jedną decyzję sprzedażową. A Wam jak się podoba logo przygotowane na 75-lecie Ferrari?