Czujesz, że zbyt wiele czasu marnujesz w news feedzie? Nowa funkcja Facebooka pozwoli to zweryfikować i pomoże w walce z problemem.
Hasło tech-live balance wydaje się coraz wyraźniej przenikać to codziennego żargonu. O potrzebie ograniczenia czasu jaki spędzamy na korzystaniu z naszych urządzeń mówi się coraz więcej i głośniej. Paradoksalnie, również producenci, a więc strona której powinno zależeć najbardziej na tym abyśmy korzystali z technologii jak najczęściej, starają znaleźć rozwiązanie tego problemu.
Jednym z kroków w tym kierunku było zaprezentowanie przez Google koncepcji Digital Wellbeing podczas ostatniego I/O. Głównym założeniem inicjatywy jest poprawa doświadczeń użytkownika w taki sposób, aby korzystanie z urządzenia ograniczało się do minimum. Gigant postanowił także wyposażyć swoje aplikacje takie jak YouTube w funkcje pozwalające użytkownikowi na lepszą kontrolę czasu jaki na nich poświęca.
Wyciekła lista z powodami dla których Facebook odrzuca reklamy!
Facebook pozwoli ci korzystać mniej z Facebooka
Dziś w tym samym kierunku wydaje się podążać Facebook. Jak donosi Tech Crunch, firma Zuckerberga testuje właśnie nową funkcję swojej mobilnej aplikacji o roboczym tytule „Twój czas na Facebook”. Ma ona monitorować czas jaki użytkownik spędza na przeglądaniu treści. Zebrane dane są następnie przedstawiane na dwa sposoby: jako suma czasu spędzonego w aplikacji w ciągu ostatnich 7 dni, a także średni czas spędzany dziennie w aplikacji. Nowa funkcja ma dodatkowo umożliwiać użytkownikowi ustawienie dziennego limitu na korzystanie z aplikacji. Za każdym razem, gdy zbliżymy się do osiągnięcia tego limitu, aplikacja poinformuje nas, że czas ją zamknąć.
Nowa funkcja w żaden sposób nie zaskakuje. Jej wprowadzenie wydawało się wręcz kwestią czasu. Podobne narzędzia do pomocy pracy nad samokontrolą wbudowane są już w systemy iOS i Android. Pokazują one ile spędziliśmy na korzystaniu z naszego smartfona oraz które aplikacje były używane w tym czasie najczęściej. Co ciekawe, gdy Apple demonstrował swój panel podczas ostatniego WWDC, to właśnie Facebook został użyty jako przykład aplikacji w której marnujemy większość czasu. Pytanie, czy funkcja rzeczywiście zyska popularność wśród użytkowników i czy przełoży się na czas jaki spędzamy wpatrzeni w ekran.