Od prawie 40 lat w logo stacji Disney Channel zawsze, w bardziej już mniej widoczny sposób, widniała Myszka Miki. Teraz się to zmienia.
Disney Channel pojawił się na antenie 18 kwietnia 1983 roku, w USA jako kanał premium dla telewizji kablowej. Kanał odniósł wielki sukces i trafił do 46 krajów i nadawany jest lub był w 33 językach. Obecnie szacuje się, że Disney Channel w Stanach Zjednoczonych może mieć nawet 88 milionów widzów.
Dla Disney’a rok 2021 i 2022 to bez wątpienia pracowity czas. Beneficjentami tego jesteśmy również my, bo w Polsce w połowie czerwca wystartował wyczekiwany długo przez niektórych, serwis Disney+. Ponadto Disney zmienił nazwę kilku marek, a kilka kanałów zamknął. Teraz firma wzięła się za odświeżenie wizerunku kanału Disney Channel.
Nowe logo Disney Channel
Do tej pory Disney Channel reprezentowany był przez charakterystyczny logotyp Disneya, oparty na podpisie Walta Disneya. W przeciwieństwie do pierwowzoru, logo otrzymało dopisek channel, a także uszy Myszki Miki, dodane do kropki nad „i”. Całość prezentowała się w mojej opinii całkiem dobrze.
Nowe logo jest bardzo podobne do poprzedniego. Po raz pierwszy od prawie 40 lat zniknęło jednak z niego jakiekolwiek nawiązanie do Myszki Miki. W każdym z dziewięciu poprzednich znaków, powstałych przez 39 lat od powstania kanału, widzieliśmy bowiem bardziej lub mniej oczywiste nawiązanie do tej postaci. Sam logotyp poddano ledwo zauważalnemu liftingowi, a największą zmianą, poza usunięciem uszu z kropki, jest pozbawienie go kolorowej apli pod spodem. Znak w wersji z jasnym tłem będzie miał po prostu litery w kolorze granatowym.
Rebranding Disney Channel
Rebranding Disney Channel obejmuje także zupełnie nową paletę barw. Dominują tu żywe i jaskrawe kolory, które dobrze komponują się z ciemnym granatem, spajającym całą grupę Disneya. Nowa paleta barw moim zdaniem prezentuje się bardzo dobrze i pasuje do tej marki.
Poza zmianą kolorystyki i logo, Disney Channel zdecydował się także na odświeżenie całej oprawy, w której dominować mają teraz esy-floresy – linie, które nawiązując w oczywisty sposób do tworzenia komiksów czy aplikacji, animują znak i tworzą dynamiczne przejścia między planszami w całej oprawie kanału. Efekt ten prezentuje się nieźle i przede wszystkim spójnie. Próbkę możecie zobaczyć poniżej.
Disney rebrandingiem Disney Channel udowadnia, że jest tak dużą i rozpoznawalną marką, że może sobie pozwolić na usunięcie ze znaku Myszki Miki. Spekuluje się, że to działanie związane jest z przejściem pierwszych komiksów z tym bohaterem do domeny publicznej, co ma nastąpić już w 2024 roku. Ja myślę jednak, że chodzi raczej o zbliżenie stacji do wizerunku platformy Disney+, której Disney Channel może być reklamówką oraz pierwszym punktem styku, w tysiącach domów głównie w USA, wciąż wiernych płatnej telewizji kablowej. A Wy co sądzicie o rebrandingu i nowym logo Disney Channel?