DHL Express testuje w Warszawie elektryczny rower kurierski DHL Chariot. Testy idą pomyślnie – w 2022 roku pojazdów ma być jeszcze więcej!

W sierpniu polski oddział DHL Express rozpoczął testy elektrycznego roweru cargo DHL Chariot. Kurierzy dostarczali paczki w wybranych miejscach w Warszawie. Testy idą pomyślnie, a DHL planuje wprowadzenie kolejnych jednośladów do ekologicznej floty.

Na początku sierpnia DHL Express wprowadził do floty pierwszy elektryczny rower towarowy i prowadził program pilotażowy w Warszawie. Ten oddział DHL odpowiada za ekspresowe przesyłki lotnicze. Teraz jednak w zasobach będzie miał też rowery cargo.

Średnio podczas jednego dnia kurier na rowerze cargo DHL pokonywał w fazie testów trasy o długości 20 – 25 km. Firma zaczęła od biurowej części Mokotowa w Warszawie. Teraz trasy poszerzono także o Wilanów. Trasy są wynikiem bliskości hubu DHL, który znajduje się w pobliżu Lotniska Chopina. Po zakończeniu testów, rower elektryczny DHL Chariot zostanie w Warszawie i będzie wykorzystywany przez kurierów DHL Express na specjalnie wyznaczonej
trasie.

dhl rower cargo chariot

Rower cargo DHL to nawet 200 kg paczek!

Kurier rowerowy wyposażony w rower cargo, tak jak kurierzy DHL Express jeżdżący samochodami dostawczymi, posiada swój rejon i dostarcza paczki w obrębie ustalonego obszaru. Aktualnie firma opracowuje dokładne trasy docelowe, których zasięg nie przekroczy 35 km dziennie. Pracownicy DHL Express mają do dyspozycji model DHL Chariot, którego ładowność wynosi 200 kg, a dozwolona waga całkowita z uwzględnieniem kierowcy i ładunku to 500 kg.

– Jesteśmy zadowoleni z efektów pilotażu i w przyszłym roku chcemy wykorzystywać ekologiczne rowery w innych polskich miastach. Planujemy, że w 2022 roku do naziemnej floty DHL Express dołączy jeszcze kilka nowych rowerów towarowych – mówi Edwin Osiecki z DHL Express.

Z innych źródeł wiemy, że DHL testuje rowery cargo także w innych miastach polski: Krakowie, Gdańsku i Wrocławiu.

Pierwsze informacje o tym, że kurierzy DHL w Polsce wsiedli na rowery cargo pojawiły się na jednej z facebookowych grup jeszcze w sierpniu. Późniejsze informacje o testach tego typu pojazdów w Polsce otrzymaliśmy od dwóch oddziałów firmy: DHL Parcel i DHL Express.