Jaka przyszłość czeka telewizję? Czy polskie domy za 10 lat będą całkowicie pozbawione telewizorów? A co z Netflixem i innymi platformami VOD? Na te i inne pytania znajdziemy odpowiedź na konferencji Multiscreen Day 2019, której partnerem medialnym jest DailyWeb!

Czy nastały posttelewizyjne czasy?

Na początek kilka danych: w USA w ciągu 5 lat (między 2012 a 2017 rokiem) oglądalność TV w grupie wiekowej 12-17 lat zmalała o 45,5 proc., w grupie wiekowej 25-34 – o 32,2 proc., zaś w grupie wiekowej 35-49 – o 15,8 proc. Średnia wieku widzów TOP 10 najpopularniejszych seriali w TV waha się od 47,8 lat („Imperium”) do 58,6 („The Good Doctor”). W Norwegii osoby wieku 13-29 na tradycyjną telewizję poświęcają już tylko (średnio) 47 minut dziennie, w Szwecji – 49, a w Holandii – 83. A jak jest z Polską?

W Polsce sposób konsumowania mediów związany m.in. z rosnącą penetracją wideo online rzeczywiście zmienia się zauważalnie w ostatnich latach. Nie pozostaje to bez wpływu na oglądalność telewizji, szczególnie wśród najmłodszych widzów, chociaż nazywanie obecnej sytuacji epoką posttelewizyjną jest trochę na wyrost. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez VFP Communications LTD, zrealizowanego w lutym br., oglądalność telewizji wśród najbardziej regularnych użytkowników tego medium (oglądający telewizję co najmniej kilka razy w tygodniu) jest nieco większa niż rok wcześniej. Faktem jest, że konsumpcja wideo od kilku lat dynamicznie rośnie, natomiast nie da się zauważyć, aby wzrost ten na poziomie ogółu użytkowników Internetu wprost „kanibalizował” TV.

multi
Poprzednia edycja konferencji.

O komunikacji marketingowej na wielu ekranach

O przyszłości telewizji (między innymi) mówić będą prelegenci w trakcie Multiscreen Day 2019 – organizowanej od 4 lat konferencji, odbywającej się w centrum Warszawy. Multiscreen Day to konferencja poświęcona komunikacji marketingowej na wielu ekranach. Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem: Content is King, Distribution is Queen, a Graala znajdziesz na Multiscreen Day. „Konkurujemy bardziej z grą Fortnite niż z HBO” – napisał niedawno Netflix w liście do inwestorów. To stwierdzenie pokazuje, jak skomplikowany jest dzisiaj krajobraz mediów, ekranów i rozrywki oraz jak wiele różnych treści konsumują dziś odbiorcy. Podczas tegorocznego Multiscreen Day eksperci będą zastanawiać się, jakie wnioski z tych zjawisk płyną dla marek, nadawców i agencji.

W trakcie wydarzenia przedstawione zostaną wyniki badania na temat serwisów VoD oraz korzystania z treści wideo i gier na różnych urządzeniach (badanie przygotowały „Media & Marketing Polska” oraz panel badawczy Ariadna).

My tam będziemy!

DailyWeb.pl jest patronem medialnym tegorocznej edycji Multiscreen Day. Dla wszystkich tych, którzy nie mogą być tego dnia w Warszawie, zbierzemy najważniejsze wnioski i przedstawimy na łamach naszego serwisu. Więcej informacji o konferencji oraz szczegółową agendę znajdziecie na stronie wydarzenia.