Fundację WWF znamy od 1961 roku. To dzięki niej powstało ponad 270 Parków Narodowych, oraz zostało zorganizowane naście tysięcy przedsięwzięć mających na celu ochronę i ratowanie przyrody. Od ponad 55 lat znakiem rozpoznawalnym WWF jest Panda Wielka, ze względu na zagrożony wyginięciem gatunek.
Na całe szczęście, działanie WWF przyczyniło się do uratowania tych uroczych misi i od niedawna, status Pandy Wielkiej jest jedynie”wrażlliwy”, co za tym idzie, można w ten sam sposób ratować inne gatunki.
Nowy pomysł
W związku z tym, że działania na rzecz pandzi mają się lepiej niż dobrze, dotychczasowe logo może stać się za niedługo nieco nieaktualne. Brytyjska agencja reklamowa Grey London zaproponowała zatem zmianę logo, z Pandy na Niedźwiedzia Polarnego, a dosadniej mówiąc… tylko jego mordkę.
Nie ocalimy wszystkiego, co byśmy pragnęli. Ale uratujemy o wiele więcej, niż mogłoby ocaleć, gdybyśmy w ogóle nie podjęli naszych starań.
Sygnet wygląda jak miś podczas śnieżycy, jest ciekawy i przyciąga uwagę, ale co najważniejsze, agencja chce go podarować za darmo. Twierdzi, że WWF ma dostatecznie dużo wydatków związanych z ratowaniem przyrody, by zaprzątać sobie jeszcze głowę wydatkami na rebranding.
Moim zdaniem bardzo ładny gest, oczywiście również bardzo trafny i dobrze się niosący marketing :)
Nie wiadomo, czy fundacja zmieni logo i jak odniesie się do samej propozycji, wiemy jednak, że możesz sam wspomóc ochronę środowiska i przyczynić się do przystopowania w małej mierze globalnego ocieplenia: wyłącz komputer, idź na spacer. Telefon też wyłącz :)