Cały designerski świat żyje dziś przejęciem firmy Serif – twórców pakietu Affinity przez narzędzie Canva.

Uruchomiona w 2013 roku Canva to bezpłatna internetowa platforma do tworzenia grafiki i współpracy, której misją jest umożliwienie wszystkim na świecie projektowania. Dzięki prostemu interfejsowi użytkownika typu „przeciągnij i upuść” oraz szerokiej gamie szablonów, od prezentacji, dokumentów, stron internetowych, grafik do social media, plakatów po filmy, a także ogromnej bibliotece fontów, fotografii stockowych, ilustracji, materiałów wideo i klipów audio, narzędzie zdobyło dużą popularność.

Założona w 1987 roku firma Serif jest spółką-matką stojącą za Affinity, renomowanym pakietem kreatywnych narzędzi dla profesjonalnych projektantów i fotografów. Atrakcyjne kosztowo, wysokiej jakości i potężne narzędzia projektowe Affinity Designer, Affinity Photo i Affinity Publisher zostały wyróżnione wiodącymi w branży nagrodami, zdobyły uznanie recenzentów i cieszą się zaufaniem ponad 3 milionów klientów na całym świecie.

Canva przejmuje Affinity

WWDC 2017 - Affinity Photo
Affinity Photo to jedno z narzędzi, które stało się własnością Canvy

Internetowa platforma designerska Canva nabyła pakiet oprogramowania kreatywnego Affinity, pozycjonując się jako wyzwanie dla Adobe w branży projektowania cyfrowego. Canva ogłosiła we wtorek transakcję, która daje jej prawo własności do Affinity Designer, Photo i Publisher – trzech popularnych aplikacji kreatywnych dla systemów Windows, Mac i iPad.

Aplikacje te są alternatywami dla Adobe Illustratora, Photoshopa i Indesigna i prawdopodobnie właśnie to sprawiło, że Canva zdecydowała się kupić firmę Serif. W wywiadzie dla Sydney Morning Herald, współzałożyciel Canva Cameron Adams powiedział, że aplikacje Affinity pozostaną oddzielone od platformy Canva, ale z czasem należy spodziewać się pewnych niewielkich integracji. 

Canva wprowadza nowe funkcje. Dużo magii! AI będzie miało ręcę pełne roboty

Wartość transakcji, która obejmuje aplikacje Affinity Designer, Photo i Publisher, nie została ujawniona, jednak szacuje się, że mogła ona wynieść nawet kilkaset milionów funtów. Nie wiem, czy przejęcie Affinity przez Canvę nie będzie początkiem końca tego pierwszego, jednak każda rękawica rzucona Adobe, jest moim zdaniem czymś dobrym dla branży.