Canva Magic Write to nowy produkt, który służy do pisania tekstów opartych o sztuczną inteligencję. Chociaż jeszcze daleko mu do ludzkiego poziomu rozumienia mowy, już teraz nie jest to najgorsze rozwiązanie dla marketerów szukających oszczędności na content marketingu.
Canva właśnie wypuściła w świat swoje najnowsze dzieło, czyli Canva Magic Write, które będzie pisało teksty oparte o sztuczną inteligencję. Po tym, jak internet opanowało szaleństwo korzystania z OpenAI, które tworzy teksty na niezwykle zaawansowanym poziomie, Canva podjęła rękawice. Recenzja pierwszych działań w zakresie AI w Canvie.
Konkurencja dla Worda i dokumentów Google Docs
Canva ewidentnie skręca w stronę pozyskania użytkowników, którzy będą wykorzystywać narzędzie w o wiele szerszych tematach niż tylko grafice. Od dawna dostępna jest możliwość korzystania z tworzenia dokumentów w Canvie, z oczywistych powodów zapewne niewielu użytkowników je dostrzega. W końcu podstawą korzystania z narzędzia są przede wszystkim szybkie i całkiem przyjemne dla oka grafiki, budowane na setkach dostępnych szablonów.
Kto może z tego skorzystać?
Program jest obecnie w wersji beta i każdy, kto ma konto w Canvie, może dołączyć do programu jako tester i eksplorować możliwości narzędzia. Obecnie widać kilka nieścisłości, m.in. związanych z wersjami językowymi. Pierwotnie mając program po polsku, nie miałam dostępu do funkcji Magic Write. Po zmianie na język angielski, funkcja się pojawiła, ale na pytanie zadane po polsku odpowiadała w języku całego interfejsu.
Wygląda to zatem jak bardzo wczesne testy, jednak już następnego dnia, Canva stworzyła krótki tekst po polsku w odpowiedzi na pytanie “Jak naprawić MacBooka?”. Pomimo że nie wniosło to za wiele do życia, trzeba przyznać, że poziom tekstów pisanych przez AI nie odstaje od poziomu tzw. precli SEO, których celem jest napakowanie frazami kluczowymi.
Do programu beta Canva Magic Write może przystąpić każdy, kto ma konto na tej platformie. Dodatkowo w ramach bezpłatnej wersji, każdy otrzymuje możliwość napisania 25. bezpłatnych tekstów. Nie zawsze jest dostępne dla wersji polskiej, natomiast narzędzie udziela logicznych odpowiedzi na pytanie zadane w tym języku. Jak to na wersję beta przystało, wszystko jest w fazie głębokich testów.
Copywriterzy pod znakiem zapytania
Zarówno OpenAI, jak i Canva Magic Write rzucają rękawicę całemu content marketingowi. Z jednej strony jakościowe teksty obronią się same, z drugiej natomiast zawód copywritera nie był okryty zbyt dobrą sławą.
Za sprawą SEO, niemal każdy, kto miał dostęp do internetu i był w stanie sklecić kilka zdań, zajmował się pisaniem specjalistycznych tekstów. Odkąd marketerzy otrzymali do ręki gotowe narzędzia AI tworzące content, copywriterzy zdecydowanie powinni zacząć szukać swojej niszy i szkolić swój warsztat twórczy. W końcu nie pierwszy i nie ostatni zawód, który ma zostać rzekomo zastąpiony przez sztuczną inteligencję.
Canva wprowadza generator obrazów na podstawie tekstu za pomocą AI