Burberry to brytyjska marka odzieżowa i akcesoriów, znana z charakterystycznego deseniu i jeszcze bardziej charakterystycznego logo. Teraz firma zdecydowała się na modyfikację tego znaku.

Firma Burberry została założona w 1856 roku i słynie z produkcji luksusowych płaszczy, toreb i dodatków. Marka jest znana z łączenia w swoich projektach tradycji i nowoczesności. W ostatnich latach Burberry zainwestował w rozwijanie swojej strategii cyfrowej, aby dostosować się do zmieniającego się rynku.

Stare i nowe logo Burberry

Nowe logo Burberry

Marka Burberry najbardziej kojarzona jest ze znakiem, w którym widnieje rycerz na koniu. Logo to, nazwane Equestrian Knight, towarzyszyło marce nieprzerwanie od 1901 roku, gdy wybrano je w publicznym konkursie na zaprojektowanie nowego logo dla marki, aż do 2008 roku. Rycerz jadący na koniu niesie flagę z napisem „Prorsum” – to łacińskie słowo oznaczające naprzód. W 2008 roku marka prowadzona przez włoskiego projektanta mody Riccardo Tisciego, zdecydowała się podążyć za trendami i zmienić znak na bezszeryfowy logotyp. Za znak odpowiedzialny był brytyjski projektant Peter Saville.

Jedną z pierwszych decyzji nowego dyrektora kreatywnego Daniela Lee, był swoisty powrót do przeszłości. Nowe logo Burberry wygląda bowiem jak lekko odświeżony znak, którym firma reprezentowana była w latach 1999-2018. Co ciekawe, w dobie mody na upraszczanie znaków, które jest następstwem coraz szerszego wykorzystania znaków w przestrzeni cyfrowej, sygnet Burberry zyskał jeszcze więcej szczegółów.

burberry logotyp

Nowy logotyp to natomiast wariacja na temat kroju pisma, wykorzystywanego przez Burberry w latach 1968-1999. Piękny krój z mikro szeryfami jest bardzo elegancki, a jednocześnie pasuje do ery cyfrowej.

Nowe logo Burberry spotkało się z bardzo ciepłym przyjęciem odbiorców. Mam wrażenie, że akurat w branży modowej, minimalizm nie jest pożądanym trendem. Ciekaw jestem jak firma radzić sobie będzie pod sterami nowego dyrektora kreatywnego. Lee ma zaprezentować swoją pierwszą kolekcję w Burberry 20 lutego podczas London Fashion Week. Brandingowo na razie jest bardzo solidnie.

10 najciekawszych nowych logo 2022 roku