Premiera Diablo III była ogromnym sukcesem firmy Blizzard. Ta produkcja m. in. pobiła rekord wydawcy w samej tylko przedsprzedaży, myślę że nie obejdzie się bez rekordów sprzedaży właściwej. Aktualnie jednak te informacje nie są jeszcze znane. O ile sama gra sprawia ogromną frajdę, to jednak mi już trochę się przejadła. Wszystko za sprawą skromnej ilości czarów i braku możliwości personalizowania postaci, jak to było chociażby w Diablo II. Brakuje mi także drzewek umiejętności, które powodowały unikalność każdej postaci. Tutaj Blizzard ewidentnie podszedł do tego w taki sposób, by było możliwie najłatwiej dla nowych graczy.
Kolejną wadą jest długość samej gry. Dołączam się do głosu zawiedzionych graczy, którzy twierdzą jednoznacznie że fabuła powinna być bardziej rozbudowana, niemniej jednak z pewnością pojawią się dodatki, które tą grę urozmaicą czy wydłużą. Trzeba się w uzbroić w cierpliwość a patrząc na poniższe statystyki, zapowiada się że zajmie to trochę czasu.
Co na początek? Mnie najbardziej zaskoczyła informacja i tym, że 80% graczy osiągnęło poziomy między 1 a 30stym w dodatku tylko niecałe 2% dotarło do poziomu inferno. Jak tylko Blizzard udostępni możliwość sprzedaży przedmiotów za prawdziwe pieniądze, wówczas te skromne 2% z pewnością się dorobi ;-) Jak prezentują się pozostałe statystyki, sami zobaczcie:
- Gracze tworzą średnio po 3 postacie
- 80% postaci jest na poziomie 1 – 30
- 1.9% graczy odblokowało Inferno
- 54% procent grających w trybie hardkorowym wybrało postać żeńską
- Większość graczy ginących w hardkorze (35%) śmierć dopada w pierwszym akcie, na normalnym poziomie trudności
- Najpopularniejszy build dla poziomu 60 w grze używa jedynie 0,7% postaci poziomu 60 danej klasy (nie uwzględniając zróżnicowania umiejętności pasywnych)
- Najczęściej używane runy dla każdej klasy na poziomie 60 to: Barbarzyńca – Słodka zemsta; Łowca demonów – Uporczywa mgła; Czarownik – Lustrzana skóra; Mnich – Wytchnienie, Szaman: Paraliżująca strzałka
Bardzo interesująco się przedstawia statystyka postaci grających w trybie hardkorowym (czyli jeśli Twoja postać zginie, wówczas jest ona kasowana). Ciekawy jestem swoją drogą, dokąd dotarł największy hardkorowiec ;-)