Bandai Namco, przedsiębiorstwo, które powstało z połączenia firm Bandai i Namco, pokazało nowe logo, które zadebiutować ma w 2022 roku.
Bandai to japońska firma produkująca zabawki powstała w 1950 roku, odpowiedzialna m.in. za kultowe Tamagotchi. Namco to natomaist legendarna firma zajmująca się produkcją gier, posiadająca w swoim portfolio takie tytuły jak „Pac-man”, „Tekken”, „Soul Calibur” czy „Project Cars”. Z połączenia tych dwóch firm powstało Bandai Namco Entertainment Inc., wcześniej znane jako Namco Bandai Games oraz Bandai Namco Games Inc.
Tamagotchi nie umarło – nowa generacja wirtualnego stworka już dostępna do zamówienia!
Nowe logo Bandai Namco na 2022 rok
Do tej pory firma reprezentowana była przez znak składający się z dwóch nachodzących na siebie kropli w czerwono-pomarańczowych barwach. Symbolizować miało ono prawdopodobnie połączenie dwóch firm, o odrębnej historii i polu działania, w jedną markę. Dziś, gdy marka Bandai Namco się nam opatrzyła, a logo trochę zestarzało, czas na zmiany.
W nowym logo nazwę firmy zamknięto w polu przypominającym komiksowy dymek. Znak posiada również wersję poziomą oraz oba logo z nowym claimem: „Fun for All into the Future”, które wyznaczać ma strategię firmy na najbliższe lata. Samo logo nie jest najgorsze, jednak nie wygląda jakby poświęcono mu za wiele czasu.
Ekologia i ekonomia
Uproszczenie znaku Bandai Namco jest nie tylko odpowiedzią na trendy w projektowaniu. Pozwoli także firmie sporo zaoszczędzić. Gdy do wydruku poprzedniego znaku potrzebne były aż 4 farby ze wzornika Pantone, w nowym występuje tylko jeden. To chyba jedyny plus nowego znaku w porównaniu z poprzednikiem.
Internauci nie zostawili suchej nitki na nowym logo Bandai Namco. Niektórzy zarzucają mu zbytnie podobieństwo do logo Twitcha, inni twierdzą, że podobny znak są w stanie zrobić w pięć minut. Prwdopodobnie krytyka nic nie zmieni i nowe logo zadebiutuje zgodnie z planem – w kwietniu 2022.
A Wam jak się podoba nowy znak Bandai Namco?