Jest wiele usług do strumieniowego odtwarzania muzyki. Między nimi występuje kilka różnić, ale nadal nie potrafię wybrać swojego faworyta. Jeśli chodzi o liczbę subskrybentów dwie największe to Spotify i Apple Muzyka. Ta druga właśnie przyznała się, ilu ma użytkowników.
Dwie największe usługi to Spotify i Apple Muzyka. Chociaż obie firmy mocno ze sobą rywalizują, pozycji tej pierwszej długo nic nie zagrozi. Spotify ma już prawie dwa razy więcej płatnych użytkowników!
Pod koniec kwietnia ogłoszono, że przekroczono już liczbę 100 milionów płatnych użytkowników. Tych, którzy korzystają z wersji bezpłatnej z reklamami i okresu próbnego jest 117 milionów. Suma 220 milionów subskrybentów robi wrażenie. Na początku lipca prawdopodobnie poznamy aktualny raport, który przewiduje od 222 do 228 milionów użytkowników.
Apple Muzyka rośnie, ale nie tak szybko, jak zakładano
Z informacji, które przekazała redakcja Music Business Worldwide ,wynika, że Apple Muzyka ma 60 milionów użytkowników. W ciągu 6 miesięcy od ostatniego raportu liczba użytkowników wzrosła o 4 miliony. Warto jednak podkreślić, że jest to dużo młodsza usługa (o 7 lat). Na pochwałę zasługuje też świetny stosunek płatnych subskrybentów do osób testujących usługę. Tych na okresie próbnych jest tylko 4 miliony. Spotify uzyskuje przewagę w Europie. W Stanach dominuje jednak firma z Cupertino.
Apple ma nadzieję na znaczący wzrost liczby użytkowników zaraz po premierze iOS 13, który wprowadzi jeszcze więcej udogodnień związanych z usługą strumieniowania muzyki (jak zsynchronizowane czasowo teksty piosenek).
Ze swojej strony mogę dodać, że ogromna liczba płatnych użytkowników Spotify ma związek z jeszcze innym czynnikiem. Spotify w poczet płatnych użytkowników zalicza vouchery dodawane do sprzętu takich firm, jak Samsung, Google czy Hulu, a to nawet 6 miesięcy bezpłatnego konta Premium. Oczywiście takich ofert jest multum, zwłaszcza w przypadku producentów sprzętu audio. Widziałem też kiedyś ofertę odtwarzacza sieciowego, do którego dodawano voucher na roczny abonament Spotify Premium. Gratisy mocno wpływają więc na obraz rynku.