Ostatnio na łamach Dailyweba pisałem o Guccim i jego zaskakującej kampanii reklamowej. Tym razem czas na inną modową markę premium – Diora, który odważnie flirtuje z kultowym streetwearowym brandem Air Jordan.
Jakiś czas temu sieć obiegła informacja o współpracy brandów Gucci i Air Jordan, której efektem miały być buty Air Jordan 1 – „Air Dior”. Pomysłodawcą tej kolaboracji był Kim Jones – projektant i dyrektor artystyczny marki Dior. Poza Jordanem Jones rozpoczął współpracę marki ze Shawnem Stussy, a wcześniej, będąc dyrektorem kreatywnym Louis Vuitton, doprowadził do kolaboracji z Supreme. Kim Jones jest także znanym sneakerheadem, posiadającym w swojej kolekcji 500-600 par butów, więc współpraca z marką Air Jordan nie powinna dziwić.
Gdy wydawało się, że współpraca między Diorem a Nike, który jest właścicielem marki Jordan Brand, skończy się na butach Air Jordan 1 w kolorystyce „Air Dior”, w dwóch wersjach (mid i low), firmy zaskoczyły rozszerzeniem współpracy. Do sklepów trafi cała wspólna kolekcja Dior x Jordan Brand „Air Dior”.
Cała kolekcja Dior x Jordan Brand „Air Dior” utrzymana jest w kojarzonych z Diorem szarościach z niewielką domieszką bieli i granatu. Poza marynarką i kaszmirowym swetrem, na pierwszy rzut oka zaprezentowane ciuchy wyglądają jak zwyczajna kolekcja Jordana. Diabeł tkwi, jak zwykle, w szczegółach, a są nimi użyte materiały i dodatki. Żakard, skóra czy jedwab, a także perforacje i tłoczenia zdradzają luksusowy charakter produktu.
Nike prezentuje kultowe Air Jordan 1 w wersji dla niepełnosprawnych
W kolekcji Dior x Jordan Brand „Air Dior”, poza dwoma odmianami butów Air Jordan 1, znajdziemy między innymi marynarkę, kurtkę bomberkę, zamszową bluzę z kapturem, jedwabne szorty, kaszmirowe swetry, bezrękawniki, a także t-shirty oraz polówki. Wśród dodatków znalazł się kaszmirowy krawat, skórzany portfel i saszetka oraz naszyjnik i bucket cap. Wszystko utrzymane w sportowej stylistyce, z lekką nutką luksusu.
Modelem kolekcji Dior x Jordan Brand „Air Dior” jest Travis Scott – amerykański raper, wokalista i producent muzyczny. To właśnie flirt raperów i sportowców, zarabiających kosmiczne pieniądze, a kojarzących się z ulicą, z drogimi markami powoduje, że tego typu kolaboracje będą coraz częstsze. Powodem tego trendu może być również fakt, że dyrektorami artystycznymi i projektantami w uznanych domach mody zostają coraz młodsi projektanci, którzy nie boją się eksperymentów, zwłaszcza że mogą one przynieść ogromne zyski.
Kolekcja Dior x Jordan Brand „Air Dior” zadebiutuje na rynku w kwietniu 2020. Efekty kolaboracji francuskiego domu mody z marką Jordan będzie można kupić w salonach Diora i specjalnych sklepach w formacie Pop-Up.
źródło: Nike