Fakt, że cały świat przerzucił się na pracę zdalną jest niepodważalny. Jakiś czas temu pisaliśmy o raporcie dotyczącym spędzania czasu wolnego po godzinach w domu, a dzisiaj czas na wzrost zainteresowania komunikatorami wideo, z pomocą przychodzi raport Picodi.
Okazuje się, że w czasach pandemii komunikatory internetowe wychodzą nam naprzeciw i umożliwiają pracę zdalną czy uczestnictwo w zajęciach i spotkania ze znajomymi bez konieczności wychodzenia z domu. W Europie od czasów wprowadzenia restrykcji zainteresowanie komunikatorami wzrosło 7-krotnie.
Praca zdalna w domu – jak nie zwariować podczas kwarantanny?
Zespół analityczny Picodi.com postanowił sprawdzić, które narzędzia i aplikacje dające możliwość przeprowadzenia rozmów wideo najbardziej zyskały na popularności w ostatnim czasie:
Porozmawiajmy
Przeanalizowaliśmy średnią liczbę wyszukań online kilkunastu najpopularniejszych komunikatorów, zarówno od dużych producentów jak i niszowych m.in. Google, Microsoft, Facebook, Rakuten, Line Corporation.
Bezsprzecznym europejskim zwycięzcą jest WhatsApp, wyszukiwano go bowiem najczęściej w aż 22 krajach. Ta aplikacja wiedzie prym od Portugalii, przez Hiszpanię, Szwajcarię, Włochy, aż po Niemcy i Czechy. Eksplozja zainteresowania zielonym komunikatorem jest widoczna również w Rosji, Turcji czy Mołdawii.
W 14 krajach najczęściej używanym komunikatorem był Zoom. Zainteresowanie nim plasowało się na wysokim poziomie głównie na północy Europy (Wielka Brytania, Norwegia), w niektórych krajach bałtyckich (Litwa, Estonia) oraz w Ukrainie i Mołdawii.
Skype rządzi w Polsce
Z kolei Polska znalazła się wśród zwolenników komunikatorowego weterana, tj. Skype’a. Jest on najchętniej wykorzystywany w ostatnim czasie także na Słowacji, Węgrzech i w Grecji.
Viber i Microsoft Teams podobnie jak Skype królowały tylko w czterech krajach. Oba komunikatory znalazły największą liczbę użytkowników na Półwyspie Bałkańskim oraz w Liechtensteinie (Microsoft Teams) i Białorusi (Viber). I tylko mieszkańcy Danii w trakcie pandemii szczególnie upodobali sobie Google Meet.
Metodologia i źródło danych
Badanie polegało na porównaniu liczby wyszukań online 19 komunikatorów internetowych umożliwiających przeprowadzenie rozmów wideo. Dane archiwalne pochodzą z Google Keyword Planner.
materiały prasowe Picodi