Strategia treści w mediach społecznościowych bardzo mocno związana jest z pojęciem Real Time Marketingu. Real Time Marketing to rodzaj promowania produktu polegający na dostosowaniu działań marketingowych do tego, co obecnie dzieje się w branży, kraju, danym regionie. Jak jednak dostosować swój content marketing do aktualnych wydarzeń? Odpowiedź znajdziesz w artykule.
Real Time Marketing to promocja niełatwa, ale efektywna. Reagowanie na ostatnie wydarzenia może pomóc, ale robienie tego w nieodpowiedni sposób może też zaszkodzić. Może się wydawać, że są to działania spontaniczne, i to prawda, komunikację z zakresu Real Time Marketingu można sobie jednak zaplanować. Oczywiście, pewnych zdarzeń nie przewidzisz, ale dobrze ułożony kalendarz może zrobić za Ciebie dużą część pracy. Pamiętaj, nawet na pozór błahe święta i okazje mogą skutecznie pomóc Ci wypromować markę. Jak więc przygotować swoją strategię marketingową na najbliższe miesiące?
Święta, od których nie uciekniesz
Spadek zainteresowania, mniejsza sprzedaż, brak zaangażowania – to najczęściej kojarzy się marketingowcom ze świętami kalendarzowymi. Dlaczego jednak nie obrócić takich świąt na swoją korzyść? Zbliża się majówka. Długi weekend, urlopy, słońce i początek sezonu grillowego. Jest to dla wielu branż idealna okazja, aby wypromować markę. Jakie jeszcze święta kalendarzowe warto wykorzystać w tym roku? Sam przyznaj, że większości tych świąt po prostu nie da się przeoczyć.
- 26.05., 1.06., 23.06. – Dzień Matki, Dzień Dziecka, Dzień Ojca
- Lipiec i sierpień – czas wakacji, a później 1.09. – początek roku szkolnego
- 31.10. – Halloween
- 23.11. – Black Friday i 26.11. – Cyber Monday
- 6.12. – Mikołajki
- 24-26.12. Święta Bożego Narodzenia
- 31.12. – 1.01. – Sylwester oraz Nowy Rok
Gotowe grafiki i pomysły w PublBox
Wydarzenia sportowe, kinowe i kulturalne, czyli jak wypromować się korzystając z popularności innych osób
W tym roku naprawdę dużo będzie się działo! W szczególności w sporcie – polska drużyna weźmie wszak udział w Mundialu! Jeśli chcesz być na bieżąco z najbardziej oczekiwanymi wydarzeniami pozostałej części roku, skorzystaj ze ściągawki poniżej.
- 26.04. – wyczekiwana przez fanów fantastyki i kina akcji premiera filmu Avengers: Wojna bez granic
- 25.05. – premiera filmu Solo: A Star Wars Story
- 14.06. – start Mundialu w Rosji
- 15.07. – finał Mundialu
- 14.09. – początek Mistrzostw Świata w siatkówce
Trochę humoru, czyli kalendarz marketingowy w nowej odsłonie
Śmieszne święta, okazjonalne memy i gify z kotami? Na to zawsze jest dobry czas. Do kalendarza marketingowego warto więc dodać wydarzenia niekoniecznie kojarzące się ze świętem czy globalnymi eventami. Ludzie lubią się śmiać, a dobrego humoru nigdy za wiele. Poniżej podsuwamy kilka inspiracji, których możesz użyć planując swoją strategię treści na najbliższe miesiące.
- 12.04. – Dzień Czekolady
- 6.07. – Światowy Dzień Pocałunku
- 31.08. – Dzień Blogów
- 29.09. – Dzień Kawy
Ok, ale jak to wszystko zaprezentować?
Jak przedstawić wyżej opisane treści? Jak sprawić, żeby posty na media społecznościowe były ciekawe i przede wszystkim angażujące? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótką ściągawkę, dzięki której dowiesz się, jakie zmiany możesz szybko wdrożyć w swojej komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych.
Zrób ze swoich postów wideo
Nieważne, czy jest to Facebook, Twitter, czy Instagram – wideo jest najbardziej angażującym użytkowników formatem w mediach społecznościowych. Warto więc przetestować, jak sprawdzi się w przypadku Twojej marki. Jeśli nie znasz się na publikowaniu treści wideo, przyda się jakakolwiek dostępna w Internecie aplikacja do filmików na Instagram czy Facebook.
Daj od siebie trochę darmowej wiedzy
Poradniki, filmy DIY (Do It Yourself) – ostatnie miesiące pokazały wzrost popularności tego rodzaju treści. Ludzie lubią się uczyć, w szczególności jeśli nie muszą za to płacić. Pokaż im, że jesteś po ich stronie. Publikuj wskazówki, filmiki instruktażowe, przepisy, case studies. Prowadzenie kont społecznościowych to w dużej mierze dzielenie się czymś.
Zaprzyjaźnij się z GIFami
GIFy przyciągają uwagę. Są mniej angażujące niż wideo, ale wyróżniają się na tle zwykłych postów. Najwyżej cenione są GIFy tworzone samodzielnie – one nie tylko zwracają uwagę, ale też wywołują pozytywne odczucia w stosunku do marki i często ocieplają jej wizerunek.
Zaproś swoich użytkowników do współpracy
Treści generowane przez fanów potrafią mocno zwiększyć zasięgi postów, które publikujesz. Nie wiesz, jak szybko zdobywać fanów na Facebooku i innych mediach społecznościowych? Zapytaj – ludzie sami Ci powiedzą!
A może by tak pójść live?
Mimo iż szczyt popularności live videos już chyba za nami, ten format wciąż przyciąga ogromne zainteresowanie użytkowników. Jeśli chcesz być na czasie, nie możesz przepuścić okazji na taką interakcję z Twoimi fanami.
Automatyzyj działania w social media
Podsumowanie
Życie marketingowca nie jest proste. Dlatego warto je sobie ułatwić i skorzystać z pomocy innych. W sieci dostępne są dziesiątki gotowych kalendarzy marketingowych, które łatwo możesz zmodyfikować według swoich potrzeb. Dla miłośników social media istnieją serwisy, oferujące gotowy content wprawie za darmo. Powiedzmy, polski serwis PublBox miesięcznie kosztuje od 9 $, a do końca kwietnia dodatkowo oferują 50% zniżkę.
PublBox pojawił się na znanej platformie technologicznej Product Hunt, gdzie można zostawić swoją opinię o tym produkcie – https://www.producthunt.com/ posts/publbox
Pamiętaj, content marketing w mediach społecznościowych zyskuje na wartości każdego dnia, a reagowanie na to, co dzieje się dookoła to już nie innowacyjność, ale standard. Liczą się tylko marki, które szybko potrafią reagować na zmieniające się otoczenie i sprawnie dostosowują zmiany do swojej strategii treści marketingowej.
Artykuł sponsorowany, dostarczony przez zewnętrznego partnera.