Na zewnątrz upały, do domów nocą pchają się komary, dlatego dziś bez owijania w bawełnę o zapleczu pozycjonerskim. Po co i jak? Tyle ile branży tyle sposobów, jedne niosą ze sobą większe ryzyko sporu z Google, inne mniejsze. Są jednak pewne zasady, których należy się trzymać, są proste jak budowa cepa, te same zasady dotyczą budowy stron/contentu, zaplecze ma być UNIKALNE! Oj do znudzenia i nie bez powodów ciągle na każdym kroku słyszymy „unikalny content”! Tak, musisz to zapamiętać, nie ma kompromisów, zaplecze ma być jak najbardziej powiązane tematycznie ze stroną pozycjonowaną i przede wszystkim robione wedle sztuki, z uwzględnieniem potrzeb użytkowników.
Pamiętaj o innym IP dla każdego z serwisów oraz innej domenie niż strona firmowa (chyba, że blog/forum podpięte jest bezpośrednio do strony, wtedy warto wykorzystać subdomene np rynny.domena.pl), to pomoże uchronić stronę firmową przed banem/filtrem, w razie, kiedy Google uzna nasze prace, za nieetyczne i sprzeczne z ich regulaminem.
Bez względu na to jaką branżą się zajmujesz, jeżeli interesujesz się wzrostem pozycji w Google, powinieneś zainwestować w zaplecze dla swojego biznesu. Najczęściej spotykaną formą są podpięte do stron fora, czy blogi ot choćby w formie wspaniałego WordPress’a. Nie możemy jednak zapominać o tym, że tworząc tego typu nośniki, również musimy zadbać o ich promocję by przyciągnąć użytkowników, to z kolei wiąże się z czasem jaki musisz na to wszystko poświęcić. Ale to prosty przelicznik, pomyśl, jesteś producentem, świadczysz jakieś usługi, jeśli robisz zakupy w internecie, jeśli korzystasz z Google- ile razy szukałeś odpowiednich miejsc, gdzie możesz zagłębić się w tematykę, poczytać zdania i opinie innych, ile razy szukałeś porad dotyczących konkretnego produktu?
Jeszcze niedawno wszystko to polegało na masówce, leciały wordpressy, blogi, fora, katalogi stron, one page’e etc. etc.
Z tym koniec, zapomnij, nasze działania mają być bezpieczne dla Twojej strony i przyjazne dla wyszukiwarki. Stwórz zaplecze, ale nie rób nic na siłę, niech to będzie naturalne źródło informacji. Jeśli będziesz prowadzić to rzetelnie, klienci będą powracać, polecać, tworzyć naturalne linki, a o to przecież chodzi. Tematycznie musisz się zgadzać z prowadzonym biznesem, dlaczego? Przecież zależy nam na wzroście konwersji prawda? Co nam z prowadzenia blog’a o skarpetach wełnianych w momencie kiedy jesteśmy producentem rynien dachowych..?
W jaki sposób wykorzystać zaplecze pozycjonerskie?
- zbieranie list mailingowych i wykorzystywanie ich do reklamy własnych serwisów,
- zarabianie na reklamie – bannery, artykuły sponsorowane, opłaty za założenie konta bądź dostęp do jakichś bonusów i dodatkowych opcji, reklamy AdSense,
- reklamowanie własnych stron i pozyskiwanie ruchu zarówno do nich, jak i do strony pozycjonowanej. Im więcej osób się o niej dowie, tym większe jest także prawdopodobieństwo pozyskania dodatkowych linków naturalnych;
- wykorzystywanie danych ze statystyk – można z nich wyłapać dodatkowe frazy, na jakie docelowa strona mogłaby być pozycjonowana.
Pamiętaj o Social Media!
Już pisaliśmy tu o tym, Social Media są również świetnym źródłem klientów. Zastanów się jak wygląda Twój dzień, od czego zaczynasz, od fejsa, twitter’a, czy insta? Jeśli jest inaczej i na poranną toaletę nie zabierasz smartfona, to zobacz co robią Twoje dzieci/znajomi :) Serwisy społecznościowe są darmowym źródłem, świetnie nadającym się do budowy relacji z klientami. Ale o tym w następnym poradniku, gdzie po kolei będę starał się opisać te najpopularniejsze..
#szczególnie #instagram #bo #do #dziś #dzień #znaczna #część #użytkowników #nie #wie #jak #korzystać #z #hasztagów ! :)
Pozostałe odcinki
Wszystkie odcinki znajdziesz w naszym poradniku SEO dla początkujących, zapraszamy.
Autor: Łukasz Szendzielarz