Na dniach ma ukazać się kolejna odsłona narzędzia, które wstrząsnęło większością zawodów opartych o online. ChatGPT-4 ma być wzbogacony o jeszcze bardziej zaawansowane algorytmy, które będą w stanie stworzyć nawet animacje czy gotowe video. Przyjrzyjmy się temu, jak wykorzystać mądrze dostępne narzędzia AI, aby usprawnić swoją pracę w marketingu i branżach pokrewnych.
Od kilku miesięcy nie słabną rewolucyjne wpisy o tym, jak to ChatGPT nie stworzył kolejnego świetnego procesu, wpisu, książki, wypracowania czy każdej innej formy, którą może stworzyć. Możliwości są ogromne, ale jak wszędzie, sztuką jest wykorzystywać AI w swojej pracy w mądry sposób. Kilka pomysłów ode mnie, jak ułatwić sobie życie i codzienną pracę.
ChatGPT w codziennym marketingu
Oprócz oczywistych rozwiązań, jak zadawanie pytań, czy poszukiwanie inspiracji, warto wdrożyć narzędzia oparte o AI w codzienną pracę. Przykładowe zadania, które uprości ChatGPT:
- lista tematów na bloga
- słowa kluczowe i podobne frazy
- teksty reklamowe
- struktura kampanii wraz ze słowami kluczowymi
- posty na media społecznościowe
- opisy kategorii, podstron, produktów
- hasła reklamowe
Oczywiście lista nie jest wyczerpana, jest to zbiór luźnych pomysłów na to, jak mądrze usprawnić swoją pracę. Koniecznie sprawdź także polecaną listę narzędzi AI do content marketingu. Warto mieć na uwadze fakt, że samo wygenerowanie treści jeszcze nie sprawia, że mają one dużą wartość czy rozwiązują problem naszych odbiorców. Za każdym razem trzeba skrupulatnie przeczytać teksty, dostosować język do komunikacji marki i wzbogacić elementami charakterystycznymi dla naszych treści. Przy okazji, ostatnio pojawiła się informacja o tym, że ChatGPT generuje czasami treści zawierające w sobie linki do innych stron. Może to oznaczać to, że pozycjonowanie AI opiera się na dotychczas pozycjonowanych treściach, co w perspektywie działań SEO wydaje się sporym wyzwaniem.
Narzędzia AI do szybkiego wdrożenia
Ogromny wysyp narzędzi AI, które ostatnio się pojawiły, sprawia, że ciężko nadążyć za tymi, które faktycznie mogą być wartością dodaną dla naszej codziennej pracy. To, na co warto zwrócić szczególną uwagę, to miesięczne koszty oraz liczbę znaków bądź treści, które możemy wykorzystywać. Często, ze względu na ograniczone zasoby algorytmów, limity są dosyć restrykcyjne i mogą utrudniać nam życie.
Jakie narzędzia warto poznać?
- copy AI – gotowe teksty do wykorzystania w celach komercyjnych
- wtyczka ChatGPT – przeznaczona do Google Chrome, pomaga na wykorzystanie możliwości AI na niemal każdej stronie internetowej
- Promptheus – wtyczka do Chrome pozwalająca na głosowe polecenia do ChatuGPT
- Viable – narzędzie zbierające opinie, ankiety i feedback od klientów z wielu źródeł, przetwarzane przez AI i wizualizujące efekty
- Debuild.co – generuje strony internetowe i inne rozwiązania, nie wymaga znajomości kodu
Jak zaznaczałam na początku, lista przytoczonych narzędzi nie jest finalna i nieustannie pojawiają się nowe rozwiązania. Kluczem doboru jest użyteczność w codziennej pracy, prostota w obsłudze i potencjalnie oszczędzany czas, który spędzilibyśmy, ucząc się nowych rzeczy. Nadal warto, jednak zdecydowanie prościej uczyć się z dodatkowym wsparciem.
TOP 7 narzędzi AI pomocnych w content marketingu