Kolejny patch do Cyberpunka zadebiutuje już niebawem. Zawiera on przede wszystkim poprawki istotnych błędów.
Niedawno gracze Cyberpunka 2077 otrzymali dużą aktualizację 1.5 wprowadzającą między innymi przebudowany model jazdy, alternatywne mieszkania, możliwość zmiany wyglądu postaci w trakcie rozgrywki, zmieniony system przedmiotów czy poprawę zachowania mieszkańców Night City.
Cyberpunk 2077 – aktualizacja
Mimo że większość z tych „nowości” brzmi dla mnie jak coś, co powinno być dostępne już w dniu premiery, to nie można zarzucić twórcom, że porzucili tonący okręt. Wręcz przeciwnie – ciągle otrzymujemy kolejne patche z poprawkami. Wkrótce na wszystkich platformach zadebiutuje aktualizacja 1.52. Poniżej znajdziecie listę wszystkich zmian, które wprowadzi update.
Rozgrywka
- Naprawiono błąd, który mógł powodować, że podczas szybkiej jazdy w ruchu ulicznym pojawiały się wraki samochodów albo liczne wozy nomadów.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego animacja wyposażania broni mogła być odtwarzana wielokrotnie po odzyskaniu noża do rzucania.
- Kamizelkę kuloodporną dziennikarki z laminatu pancernego można teraz znaleźć jako łup w Japantown.
- Naprawiono błąd, który powodował, że granat rozpoznawczy podświetlał niegroźnych NPC-ów z tłumu.
- Naprawiono problem polegający na tym, że po użyciu hacka przejęcia kontroli oś kamery była odwrócona podczas przybliżania.
Zadania
- Gracz nie będzie mógł ponownie kupić renowacji mieszkania, którą już posiada.
- Dodano możliwość wzięcia prysznica w obozie nomadów.
- Nie będzie już można włamać się do mieszkania w Northside przed ukończeniem pierwszego aktu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wydarzenia bojowe w otwartym świecie i niektóre sceny mogły pozostawać wyłączone po wizycie w Afterlife, do czasu aż gracz nie odbył szybkiej podróży po Watson.
- Dom lalek – Wejście w ścianę w windzie w megabloku H8 nie spowoduje już natychmiastowej śmierci.
- W starym kinie – Naprawiono błąd, w wyniku którego Johnny mógł zniknąć, jeśli gracz opuścił lożę przed interakcją z projektorem, blokując postęp.
- Podejrzenie cyberpsychozy: Demony wojny – Usunięto błąd, w wyniku którego nie można było ukończyć celu „Przeszukaj okolicę, aby zebrać informacje”.
- Delamain: Readmisja – Naprawiono błąd, w wyniku którego zadanie mogło pojawić się ponownie w dzienniku zamiast zostać oznaczone jako nieudane po tym, jak graczowi nie udało się odzyskać którejkolwiek z taksówek.
- Stróże bezprawia – Naprawiono błąd, przez który River mógł chaotycznie wyjeżdżać z rynku i wypchnąć V poza granice świata.
- Pasażer – Naprawiono problem polegający na tym, że dwukrotne wybranie niebieskiej opcji dialogowej po przybyciu na miejsce wypadku blokowało postęp.
- Spójrz na to miasto z góry – Opcjonalny cel „Ubierz się” nie będzie już niemożliwy do ukończenia, jeśli gracz zebrał ubrania, zanim cel się pojawił.
- Cherchez la femme – Naprawiono błąd, przez który drzwi do Lizzie’s były zamknięte w godzinach, w których powinny być otwarte, blokując postęp.
- Pierwsza zasada Afterlife – Naprawiono błąd, przez który Dex zbaczał z drogi w lewo i w prawo podczas odjeżdżania.
- Nie mów Saulowi – Naprawiono błąd, w wyniku którego holocalle i wiadomości tekstowe mogły zostać zablokowane, jeśli gracz powiedział Saulowi o planie Panam w momencie odjazdu nomadów.
Otwarty świat
- Naprawiono błąd, w wyniku którego przywołane pojazdy mogły pojawiać się daleko od gracza.
- Samobójcy w Corpo Plaza nie będą się już podnosić po upadku.
- Naprawiono błąd, który powodował, że rozbój w toku w Arroyo nie był widoczna na mapie, co utrudniało postęp w osiągnięciu Miasto, Masa, Maszyna.
- Kontrakt: Zostawić Night City – Naprawiono błąd, przez który zadanie nie aktywowało się po zbliżeniu się do jego obszaru.
- Kontrakt: Żadnych fixerów – Naprawiono błąd, w wyniku którego cel poboczny „Zaparkuj samochodem Iris w garażu” nie został ukończony, jeśli gracz zatrzymał się naprzeciw garażu.
- Kontrakt: Zgrany do nitki – Naprawiono błąd, w wyniku którego wszyscy wrogowie w kasynie byli przyjaźni.
- Auto rycerza – Naprawiono błąd, w wyniku którego nie pojawiał się Rayfield Caliburn.
Interfejs
- Dodano znacznik zadania do nagród od fixerów, gdy po raz pierwszy zostaną znalezione w skrytce.
- Otwieranie menu podczas czytania drzazgi nie będzie już blokować gry.
- Gdy rozpocznie się przewijanie czasu, nie będzie już można zmienić pozycji znacznika.
- Naprawiono błąd, w którym interfejs łupów migotał i zmieniał się przed podniesieniem przedmiotu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektóre nazwy śledzonych zadań mogły wyświetlać się nieprawidłowo jako „A Favor for a Friend” niezależnie od języka gry.
Efekty wizualne
- Naprawiono animacje i brakujące lub przemieszczone obiekty w różnych scenach.
- Naprawiono niektóre problemy z animacją podczas eliminowania z powietrza przy użyciu atutu Ukryty smok.
- Usunięto błąd, w wyniku którego burze piaskowe pojawiały się w scenach, w których nie powinny.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego różne warunki pogodowe nie miały wpływu na roślinność.
- Ciemne okulary sportowe z poliwęglanu nie będą już widoczne podczas przełączania między trybem trzeciej i pierwszej osoby podczas jazdy.
Konsole
- Ulepszenia pamięci i poprawki błędów na konsolach nowej generacji.
- Drobne optymalizacje interfejsu.
- [PlayStation 5] Zaimportowanie zapisu bez połączenia z PlayStation Network nie będzie już blokować opcji kontynuowania gry.
- [PlayStation 5] Naprawiono błąd, w wyniku którego tworzył się uszkodzony zapis, gdy gracz próbował zaimportować zapis z PlayStation 4, mimo że żaden zapis nie został stamtąd wcześniej wyeksportowany.
- [PlayStation] Naprawiono problem polegający na tym, że ekran „Wciśnij [przycisk opcji], aby kontynuować” rejestrował naciśnięcie przycisku z opóźnieniem.
- [PlayStation 5] Mokre ulice będą teraz tak samo odbijać światło, jak w wersji PC.
- [PlayStation 5 / Xbox Series X] Zmiana ustawienia wstępnego w ustawieniach wideo nie spowoduje już automatycznego włączenia wszystkich opcji grafiki.
- [Xbox One / Xbox Series X] Odłączenie kontrolera i jednoczesne wejście do menu pauzy nie będzie już powodować blokowania się gracza.
Stadia
- Aktywowano agresywny tłum.