Udostępniane filmy będą mogły trwać nawet 3 minuty.
Zmiana limitu ma przede wszystkim dać twórcom większą elastyczność podczas tworzenia contentu i ograniczyć potrzebę fragmentacji postów. Wybrani tiktokerzy byli już w stanie skorzystać z możliwości publikacji dłuższych nagrań pod koniec ubiegłego roku. Wiele wskazuje na to, że przeprowadzeone wówczas testy zakończyły się sukcesem, bowiem opcja ta od teraz ma być dostępna dla wszystkich. To spora zmiana, która ma szansę całkowicie zmienić oblicze aplikacji.
TikTok – dłuższe filmy nawet do 3 minut!
TikTok co prawda jak na razie nie ujawnia, jak dłuższe klipy mogą wpłynąć na jego algorytm rekomendacji. Nie można jednak wykluczyć, że dłuższe formy będą po pewnym czasie faworyzowane, podobnie jak dzieje się to obecnie na YouTube. Biorąc pod uwagę, że obie platformy operują według tego samego celu, jakim jest utrzymanie użytkownika jak najdłużej w obrębie własnej platformy, miałoby to sporo sensu.
Z oficjalnego komunikatu dowiadujemy się, że zmiana była podyktowana potrzebami użytkowników i samych twórców. Jak wspomniał Drew Kirchhoff, Product Manager w TikTok, nowy limit ma „torować drogę do kreacji jeszcze ciekawszych opowieści i rozrywki”. Trudno nie zauważać potencjalnego wpływu tej decyzji na konkurencje platformy. Kiedy w zeszłym roku limit czasowy nagrania z 15 sekund został podniesiony do minuty, wielu wskazywało, że TikTok zamierza wypchnąć z rynku Instagramowe stories. Podążąjac analogicznym tokiem myślenia, wiele wskazuje na to, że tym razem twórcy aplikacji ostrzą sobie zęby na użytkowników wspomnianego wyżej YouTuba. Kto wie, być może jest to bezpośrednia odpowiedź na próbę stworzenia przez YouTube własnego odpowiednika TikToka.
To nie jedyna spora zmiana jaka zaszła ostatnio w świecie TikToka. Wiadomość o wydłużenia limitu nagrań zbiegła się w czasie z informacją o komercjalizacji algorytmu rekomendacji wykorzystywanego przez platformę. Tego samego algorytmu, który w dużej mierze stanowi o tak dużym sukcesie aplikacji.
Jak donosi Financial Times, ByteDance, pekiński właściciel aplikacji, utworzył w tym celu nowy dział o nazwie BytePlus. Lista potencjalnych klientów nowej spółki obejmuje m.in. amerykańską aplikację modową Goat, singapurską stronę podróżniczą WeGo, indonezyjską aplikację zakupową Chilibeli oraz indyjską platformę gier społecznościowych GamesApp. BytePlus ma oferować tym klientom możliwość dostępu do algorytmu rekomendacji i personalizowania go dla swoich potrzeb.