7UP ogłosił wprowadzenie nowej tożsamości i logo marki. Zmianie podlegać ma wygląd opakowań napoju prawie na całym świecie.
UP to marka napojów bezalkoholowych, która została wprowadzona na rynek w 1929 roku. W ciągu ponad 90 lat swojego istnienia marka 7UP przeszła wiele zmian, ale jej podstawowa formuła pozostała taka sama – jest to orzeźwiający napój gazowany o smaku cytrynowym.
7UP – odświeżony wizerunek
Co ciekawe 7UP w Europie i USA to dwa różne napoje. Dystrybucją na całym świecie zajmuje się Pepsico, natomiast w Stanach odpowiada za to Dr Pepper Snapple Group. Dzisiejszy rebranding dotyczy produktu oferowanego przez Pepsico.
Najbardziej charakterystycznym elementem marki 7UP jest jej logo, które przedstawia zieloną kropkę w okręgu. Logo to po raz pierwszy pojawiło się w 1976 roku i od tamtej pory stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych logo na świecie. 7UP zawsze przykładało dużą rolę do designu i współpracowało w swojej historii ze znanymi projektantami, takimi jak, chociażby Thomas Miller czy Milton Glaser.
Motywem przewodnim nowej identyfikacji jest modny kilka lat temu long shadow. Długi cień rzuca zarówno siódemka na puszkach, jak i napisy na plakatach czy w postach przeznaczonych do mediów społecznościowych. Czerwona kulka z napisem „up” (w nowej identyfikacji zwrot ten jest przenoszony na różne alfabety) również zyskała pewną autonomię i pojawia się w różnych miejscach solo.
Ciekawym zabiegiem jest odwrócenie kolorów na puszce 7UP-a w wersji bez cukru. Pozwala to na łatwe rozróżnienie produktów, jednocześnie utrzymując je w spójnej stylistyce.
Całość identyfikacji wizualnej prezentuje się całkiem nieźle. Na dobre wyszedł mu flirt projektantów ze stylem retro, przy jednoczesnym braku rezygnacji z bardziej nowoczesnych środków wyrazu. Zdecydowanie bardziej podoba mi się takie poukładane wzornictwo niż chociażby tożsamość wizualna Mountain Dew – napoju z tej samej stajni.
A Wy co sądzicie o nowym wzornictwie 7UP-a? Podoba Wam się taki mariaż nowoczesnej stylistyki z elementami retro?
Whiskas ma nowe logo. Twój kot nie zauważy różnicy, a Ty?