Na branżowych blogach popularnością cieszą się wpisy z serii „X narzędzi niezbędnych w pracy marketera”. Autorzy polecają w nich wiele rzeczywiście przydatnych narzędzi, ale prezentowane przez nich rozwiązania nierzadko dostarczane są przez zagraniczne firmy. Dlaczego by nie skupić na tych rodzimych? W końcu „dobre, bo polskie”. ;-)
1. Prowly
Prowly śledzę odkąd tylko pojawili się w sieci. Wiedziałem, że projekt ten ma w sobie wielki potencjał. To system wspierający działania z zakresu public relations – platforma ułatwia zarządzanie działaniami media relations, tworzenie angażujących treści i ich dystrybucję do grup odbiorców, które naszą treścią mogą być zainteresowane.
2. Sotrender
Jeśli stawiacie pierwsze kroki w branży, o Sotrenderze mogliście słyszeć. Mogliście jednak nie wiedzieć, że to polski projekt. Narzędzie to pozwala sprawdzić, czy na pewno sensownie wydajemy nasze pieniądze na działania w mediach społecznościowych – analizuje prowadzone przez nas działania na Facebooku, Twitterze, Instagramie i YouTubie, generuje czytelny raport, czy umożliwia porównanie naszych profili z profilami konkurencji. Kombajn, 14 dni darmowego okresu testowego, warto sprawdzić.
3. Brand24
Narzędzie to oferuje błyskawiczny dostęp do miliardów polskojęzycznych wzmianek na wybrane przez nas słowa kluczowe z mediów społecznościowych, blogów, serwisów informacyjnych czy forów internetowych. Automatycznie określa, czy dana wzmianka jest wzmianką pozytywną, negatywną lub neutralną, pozwalając przez to to na szybką reakcję w przypadku wystąpienia sytuacji kryzysowej.
4. SentiOne
SentiOne podobnie jak Brand24 służy do monitoringu sieci. Najlepszym jego podsumowaniem może być opis z ich strony internetowej: „Każda wzmianka, która pojawia się w internecie, jest indeksowana przez crawlery i przechowywana na naszych serwerach. Wszystko, by uzyskać najszybszy dostęp do pożądanych treści. Nasz kreator tematów w prosty sposób filtruje nie tylko sentyment i źródła, ale uwzględnia również znaki diakrytyczne, a jeśli wymaga tego temat, wielkie litery występujące w słowach kluczowych. Wszystko to sprawia, że wyniki, które otrzymujesz, są najwyższej jakości.”
5. MiniCRM.pl
Szukasz prostego rozwiązania CRM dla swojej firmy? MiniCRM.pl to prosty CRM dla małych i średnich przedsiębiorstw, co ważne działający za pośrednictwem przeglądarki internetowej, przez co przedsiębiorcy nie są narażeni na wysokie koszta instalacji. MiniCRM.pl pozwala tworzyć listy z kontaktami do naszych klientów, zarządzać naszymi zadaniami, zleceniami i sprzedażą, ułatwia także pracę grupową. Wszelkie przesyłane przez MiniCRM dane są szyfrowane, gwarantując bezpieczeństwo nam i naszym klientom.
6. Landingi.pl
Chciałbyś stworzyć landing page, ale nie masz specjalistycznej wiedzy z tego zakresu? Dzięki landingi.pl tworzenie tego typu stron jeszcze nie było tak proste – główne wyróżniki tego narzędzia to przede wszystkim intuicyjny edytor, z którego możesz korzystać za pomocą dowolnego urządzenia, a także dziesiątki gotowych szablonów oraz i liczba integracji z innymi aplikacjami.
7. Semstorm
Semstorm to narzędzie, które oferuje dane z największej bazy polskich słów kluczowych, dzięki którym możesz zoptymalizować swoją stronę, dbając tym samym o jej wysoką pozycję w sieci. Dodatkowo, pozwala sprawdzać i porównywać działania konkurencji, poznać wykorzystywane przez nią słowa kluczowe czy teksty reklamowe. Dzięki temu narzędziu wzbogacisz swoją kampanię, bazując w prowadzonych akcjach na frazach o wysokim potencjale.
Opisałem jedynie te polskie narzędzia, z którymi do tej pory miałem styczność w swojej pracy i które z czystym sumieniem mogę polecić. Dodalibyście jakieś do tej listy?Czekam na komentarze.