Nie samym komputerem człowiek żyje. Długie jesienne wieczory, deszcz za oknem, a Ty siedzisz pod kocem z kubkiem ciepłej herbaty, obok Ciebie mruczący kot/pies/inne stworzenie. Brzmi sielankowo, jednak coś jest nie tak, czegoś brakuje… Masz kłopoty z kreatywnością, przez co w pracy jest nie za ciekawie. Sięgnij po książkę, a dokładniej książkę wzmagającą kreatywność. Tak, to właśnie książki brakowało w powyższym obrazie jesiennego, wieczornego błogostanu.
Kreatywność to proces, dzięki któremu powstają nowe idee, koncepcje, rozwiązania. Co jednak zrobić, gdy pracując na kreatywnym stanowisku ostatnio spadła nam zdolność twórczego myślenia? Warto sięgnąć po jedną z książkowych pozycji z poniższej listy, którą przygotował dla nas zespół Wrike’a.
1. Zig Zag, Keith Sawyer
Keith Sawyer przekonuje, że kreatywności można się nauczyć, choć nie jest to proces przewidywalny. W książce zawarte jest 8 kroków do tego, by stać się kreatywnym, ale także ponad 130 technik, dzięki którym zwiększymy nasz potencjał twórczy.
2. The Accidental Creative, Todd Henry
Według autora wypalenia i blokady to zmora profesjonalistów z branży kreatywnej. W książce zawarte są przydatne porady na temat tego, jak zaplanować swoje obowiązki i czynności, by zwiększyć swoją kreatywność.
3. Thinkertoys, Michael Michalko
Zastanawiasz się nad tym, jak zdefiniować kreatywność? Druga, rozszerzona edycja bestsellera Michaela Michalko zawiera setki strategii, technik i zagadek, które pomogą Ci spojrzeć na świat z zupełnie nowej perspektywy.
4. The Innovative Team, Chris Grivas & Gerard Puccio
Zespół zdobywa dobre wyniki, gdy wszyscy są w idealnej roli – tak uważają autorzy The Innovative team. Książka między o tym, jak dopasować zespół, by jego kreatywność była na naprawdę najwyższym poziomie!
5. Yes, And, Kelly Leonard & Tom Yorton
Komediowa grupa improwizacyjna The Second City radzi, jak zbudować kreatywny pomysł na podstawie innych pomysłów, rozpocząć niekonwencjonalne myślenie i osiągać lepszą wydajność pracy dzięki pracy w zespole.
6. Gamestorming, Dave Gray & Sunni Brown & James Macanufo
Wrażenie gry jest ogromnym atutem burzy mózgów – uważają autorzy książki Gamestorming. Dzięki 80 grom symulacyjnym zawartym w książce, Twój zespół znajdzie nowe pomysły, poprawi komunikacje a jego rutynowe spotkania staną się wydajniejsze.
7. Making Ideas Happen, Scott Belsky
Jeden z pomysłodawców Behance – największego serwisu zrzeszającego kreatywnych twórców przekonuje, że genialny pomysł jest bezwartościowy bez planu wykonania. Ten praktyczny przewodnik pomaga stworzyć wizjonerom plan działania, który urzeczywistni ich pomysły, pomoże wprowadzić je w życie i sprawi, że staną się one opłacalne.
8. Contagious, Jonah Berger
Co sprawia, że niektóre projekty rozpowszechniają się wirusowo, a inne nie? Na to pytanie stara się odpowiedzieć Jonah Berger, autor książki Contagious, która analizuje udane akcje viralowe i identyfikuje istotne elementy, które wpływają na „zaraźliwość” treści.
9. Fascinate, Sally Hogshead
Wielokrotnie nagradzana copywriterka, Sally Hogshead wyodrębnia 7 głównych wyzwalaczy, które pozwalają zwiększyć współczynnik fascynacji.
10. Creativity, Inc., Ed Catmull
Sukces nie przychodzi wraz z genialnym pomysłem – przychodzi on z Twoim zespołem. Prezes i założyciel Pixaru pomoże wydobyć Ci potencjał twórczy w Twoim zespole i inspirować ich do ciągłego poszukiwania innowacji.
Niektóre z książek dostępne są także w języku polskim, jednak z doświadczenia wiem, że ich tłumaczenie może być – co najmniej – marne, stąd lepiej przeczytać je w oryginale.
Jakie są Wasze sposoby na pobudzenie kreatywności? Może wspólnie wpadniemy na coś genialnego, co nie zostało opisane w powyższych książkach? ;-)