Do Sieci wyciekł gameplay z projektu, nad którym pracowało studio Sucker Punch, twórcy „Ghost of Tsushima”. Gra została anulowana, ale zapowiadała się naprawdę nieźle.

Zanim udało się doprowadzić do premiery „Ghost of Tsushima” 17 lipca tego roku, Sucker Punch, jak przyznaje samo studio, zaliczyło kilka „ślepych uliczek”. Ostatecznie, po kilku nieudanych próbach z innymi światami, wykrystalizował się pomysł na tytuł z perspektywy trzeciej osoby w realiach feudalnej Japonii.

Jedną z takich właśnie ślepych uliczek miało być „Prophecy”. Gameplay z tego tytułu wyciekł niedawno do Internetu. Świat gry inspirowany był wczesnym renesansem, choć czuć w nim także klimat steampunku. Prezentowany fragment zawiera sekwencję ucieczki głównego bohatera przed strażnikami. Gracz niczym w „Assassin’s Creed” dokonuje szybkich zabójstw i ucieka przez miasto, wykorzystując w tym celu otoczenie. Ważnymi elementami rozgrywki miało być także skradanie się i walka bronią białą – w tym wypadku, co ciekawe twórcy postawili na kordelasy.

Jak na anulowany projekt, gra prezentuje naprawdę zaawansowany poziom – sporo tu przerywników i opowiadania historii jak na pokazowy fragment kodu. „Prophecy” prezentowało się świetnie także pod kątem wizualnym. Niektóre detale, takie jak np. wysoki kontrast oświetlenia wskazują, że faktycznie mógł być to techniczny pierwowzór „Ghost of Tsushima”.

Sporo elementów takich jak silnik graficzny czy walka na miecze ewidentnie przydały się potem w „Duchu Cuszimy” i to widać. Czy natomiast steampunkowy klon „Assassin’s Creed” zrobiłby na graczach takie wrażenie jak feudalna Japonia? To już raczej kwestia dyskusyjna.

https://www.youtube.com/watch?v=4GCpolhOrsY