Produktywność, to w ostatnich latach niezwykle popularny temat – w dużych przedsiębiorstwach, w mniejszych firmach, ale i w przypadku osób będących freelancerami.

W dobie rozwoju technologii mamy do czynienia z mnożącymi się rozwiązaniami, które mają ułatwić to, w jaki sposób radzimy sobie z przytłaczającą nas ilością zadań oraz, w przypadku projektów grupowych, tym, w jaki sposób mierzymy czas pracy i jakie na podstawie tego wyciągamy wnioski. Coraz częściej pojawia się bowiem kwestia świadomego rozdzielania czasu pracy na poszczególne zadania oraz kwestie finansowe bezpośrednio z tym związane. Kluczem w tym temacie jest słowo efektywność. 

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 22.03.30

Jakie rozwiązanie jest najlepsze?

Prawidłową odpowiedzią jest – to zależy. Każda z osób zatrudniona w danej firmie jest najczęściej częścią więcej niż jednego projektu, dodatkowo każda z osób może otrzymywać różną stawkę za wykonywaną przez siebie pracę i każda z nich ma również prawo do odpoczynku w dogodnym dla siebie momencie. Oprócz tego niezwykle ważne jest w jaki sposób osoby świadomie monitorują swój czas wykonywania zadań, by zachować jak najwyższą efektywność. Kombinacja wszystkich tych czynników musi współgrać z tym, by wszystkie projekty w danym przedsiębiorstwie były rentowne, a co za tym idzie potrzebne jest narzędzie mogące kontrolować to wszystko. Możliwe? Owszem!

Poznajcie

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 22.36.39

Timepot, to aplikacja do monitorowania czasu pracy, urlopów oraz finansów wewnątrz firmy. Dedykowana jest małym oraz średnim firmom, ale i freelancerom. Dzięki niezwykle przejrzystemu interfejsowi zapewnia łatwy dostęp do wszystkich danych z zakresu czasu pracy – ilości godzin przepracowanych przez konkretnych pracowników, ich finansów oraz planowanych urlopów. Dodatkowym atutem są kompleksowe raporty zawierające analizę wszystkich powyższych elementów oraz informacje o zyskach z danego projektu, ale po kolei…

Przejdźmy do konkretnych funkcjonalności.

1. Elastyczne monitorowanie czasu pracy:

Użytkownicy aplikacji mogą wpisywać czas pracy nad zadaniami ręcznie na kilka sposobów: wpisując np.: “2:10” lub “2h10m” bądź zakresy czasowe “13-18.15”:

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 23.34.31

lub za pomocą timera:

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 23.36.04

Mamy również możliwość podglądu wszystkich projektów i czasu, który spędził nad nimi konkretny pracownik. Możemy przeglądać to ręcznie lub zaznaczyć interesujący nas tydzień w kalendarzu:

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 23.39.51

W każdej chwili mamy również możliwość zmiany kategoryzacji danego projektu wybierając z listy inną kategorię, do której chcemy przyporządkować projekt:

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 23.42.46

W zakładce projekty mamy informacje o wszystkich aktywnych w danym momencie projektach, ale również o tych zarchiwizowanych:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.12.56

Możemy dowolnie je modyfikować, np. poprzez zmianę nazwy lub koloru etykiety:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.14.24

Oprócz zmiany wizualnej możemy zarządzać również finansowaniem określonego projektu dodając dla każdego z nich indywidualne informacje o sposobie rozliczania:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.16.21

Możemy rozliczać się godzinowo, miesięcznie lub indywidualnie w zależności od projektu:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.19.06

W przypadku każdego z projektów również z tego miejsca możemy przejść do dedykowanych mu statystyk, co jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem.

Projekty, to również ludzie. Znajdziemy ich w zakładce users:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.22.24

Z tego poziomu możemy dogodnie zarządzać zespołem: dzielić ludzi na grupy, nadawać miano admina, managera lub zwykłego pracownika; zmieniać informacje o stawce godzinowej (włączając podgląd do historii płatności danego pracownika) oraz dezaktywować taką osobę. Po kliknięciu w miniaturę również przenosimy się do statystyk dotyczących efektywności tego konkretnego pracownika i informacji na temat jego podziału pracy. W tym samym oknie aplikacja pokazuje nam również czy dana osoba ma w tym czasie zaplanowany urlop (miniatura samolotu).

2. Raporty:

Po przejściu do zakładki raporty mamy możliwość wyboru zadania, a następnie projektu, pracownika do niego przypisanego oraz interesującego nas przedziału czasowego:

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 23.56.58

Po kliknięciu w konkretny słupek uzyskujemy informacje na temat konkretnych zadań i ich czasochłonności w konkretnym dniu:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.09.27

Mamy dostęp nie tylko do ogólnego podsumowania, ale i do poszczególnych zadań w ramach projektów, którymi zajmowała się konkretna osoba oraz czas spędzony nad każdym z nich:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.02.36

W zakładce project mamy to przedstawione w formie wykresu kołowego lub słupkowego:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.06.36

Raporty można bez problemu pobrać w formacie .CVS lub .PDF.

3. Urlopy

W tej sekcji nie tylko otrzymamy informacje o planowanych przez pracowników urlopach. Będziemy mogli sami je przypisywać, jak również koordynować aktywność projektów z urlopami poszczególnych pracowników. Urlopy możemy zobaczyć w trzech widokach: tygodniowo, miesięcznie lub rocznie dodając
i odejmując interesujące nas osoby, by zobaczyć czy ich urlopy przez przypadek nie pokrywają się. Na górze znajduje się informacja o łącznym wykorzystaniu przez konkretnego pracownika dni wolnych. Unikniemy w ten sposób przestoju
w projektach i będziemy na bieżąco poinformowani o nieobecnościach pracowników – tych planowanych, ale również nieobecności z powodu choroby.

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.30.36

Poniżej możemy dodawać do zestawienia interesujące nas osoby:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.34.12

Jak wspomniałam wcześniej my – jako amin możemy dysponować dniami pracownika ręcznie dodając informacje o jego nieobecności:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.35.42

4. Finanse

To najbardziej zaawansowana część aplikacji. Pozwalają na bieżąco monitorować
i porównywać opłacalność projektów:

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.47.42

Po wejściu w zakładkę pokazuj się ogólne podsumowanie w pożądanej walucie (można to zmienić w każdej chwili) z podziałem na miesiące i rozróżnieniem na przychody i wydatki. Schodząc niżej uzyskujemy informację na temat wszystkich prowadzonych projektów, jak również zysku (lub straty) jaki przynoszą. Straty zaznaczone są kolorem czerwonym, zyski – zielonym.

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.49.09

Możemy filtrować projekty po konkretnej nazwie, osobach biorących w nich udział, walucie oraz dacie. Filtrując po konkretnych osobach otrzymujemy również informacje czy projekty, w które się angażuje, są dochodowe dla firmy czy może należałoby te zasoby wykorzystać zupełnie inaczej.

Zrzut ekranu 2017 11 20 o 00.58.51

Tak jak w przypadku projektów z pracownikami również możemy rozliczać się godzinowo (ze stałą stawką miesięczną oraz opcją wyboru całego lub pół etatu) , miesięcznie lub w sposób indywidualny mając stały podgląd w historię płatności dla określonej osoby. Każdy z pracowników może również być rozliczany w innej walucie.

Zrzut ekranu 2017 11 19 o 22.08.50

Czas podsumowań

Podsumowując. Aplikacja to same plusy w kwestii efektywnego zarządzania sobą oraz projektami w czasie. Dzięki wciąż rozbudowującemu się interfejsowi
może zyskać kolejną rzeszę zwolenników, a korzyści z jej używania są naprawdę nieocenione:

  • przejrzysty i intuicyjny interfejs
  • ergonomiczność
  • przemyślana zawartość aplikacji
  • osobne moduły dla: zarządzania czasem, finansami oraz urlopami
  • możliwość wygenerowania raportu podsumowującego efektywność konkretnych działań
  • prosty rozdział obowiązków między dużą grupę osób i łatwość sprawowania kontroli nad całym procesem projektowym
  • okres próbny przed zakupem aplikacji
  • atrakcyjna cena
  • wtyczka do chrome kompatybilna z:Zrzut ekranu 2017 11 19 o 22.09.17
    Jeśli chodzi o minusy:
  • brak czatu wewnątrz aplikacji
  • brak możliwości otrzymywania powiadomień w przypadku zmian statusu na bieżąco podczas korzystania z niej, na przykład, kiedy interesująca nas osoba zmienia projekt lub idzie na urlop

Jeśli jeszcze się zastanawiacie, to polecam zajrzeć na stronę Timepot. Polska wersja aplikacji znajduje się tutaj.