Na razie Spotify testuje kursy wideo w Wielkiej Brytanii, ale nie jest wykluczone, że trafią one także do innych krajów.
Niedawno informowaliśmy, że lider rynku streamingu muzyki zdecydował się na udostępnienie na wybranych rynkach klipów wideo, które istotnie wzbogacą ofertę usługi. Dzięki teledyskom artyści będą mogli jeszcze skuteczniej promować się na platformie, a sam usługodawca zyska szansę na utrzymanie sporego ruchu.
Teraz Spotify w Wielkiej Brytanii zaskoczył użytkowników nową funkcją. Mowa o kursach wideo, co wydaje się kolejnym rzuceniem rękawicy Google i jej usłudze YouTube, ale też wielu platformom szkoleniowym, głównie przed ogromną bazę potencjalnych klientów.
Spotify testuje kursy wideo w UK
Użytkownicy Spotify w Wielkiej Brytanii uzyskują dostęp do czwartej kategorii treści, która ma znajdować się obok istniejącej biblioteki piosenek, podcastów i audiobooków: kursów online. Spotify oferuje cztery kategorie kursów: tworzenie muzyki, kreatywność, nauka biznesu i zdrowe życie.
Firma rozpoczyna dziś nowy eksperyment, w ramach którego lekcje wideo z BBC Maestro, Skillshare, Thinkific i PlayVirtuoso zostaną udostępnione za pośrednictwem aplikacji Spotify na urządzenia mobilne i komputery stacjonarne. Eksperyment jest prowadzony tylko w Wielkiej Brytanii i obecnie nie ma gwarancji, że zostanie uruchomiony na szerszą skalę.
Teraz my! Eksperymentalna funkcja Spotify będzie dostępna w Polsce
Nie wiem, czy kursy wideo, to coś, czego szukałbym w aplikacji do słuchania muzyki, ale dyrektor produktu Spotify Mohit Jitani mówi o tym, że ludzie już przychodzą do Spotify po edukację dzięki niektórym podcastom, więc eksperymentowanie z oferowaniem większej ilości treści edukacyjnych ma sens. Kursy są dodatkowo płatne, więc nie wróżę im większego sukcesu. Być może nie mam jednak racji i nowinka pozwoli Spotify i twórcom kursów zarobić więcej. Ciekaw jestem, co Wy sądzicie o tej ofercie. Koniecznie dajcie znać w komentarzu czy kupilibyście kurs za pośrednictwem Spotify, gdyby oferta była dostępna w Polsce.