CEO marki Sonos, Mark Spence, potwierdził, że fani marki (czyli również i ja) w przyszłym miesiącu dostaną nowy produkt.
Sonos wszystkim naszym stałym czytelnikom jest doskonale znany. Swego czasu bardzo dużo o nich pisałem, kiedy przechodziłem przez kompletowanie ich fantastycznego zestawu audio. Było o Sonos One, był Beam, a nawet kultowy Sub, czyli zestaw audio idealny dla fanów braku kabelków, wymagających dobrej jakości dźwięku, ale nie poziomu audiofilskiego, a bardziej cywilnego.
Wiedziałem, że w końcu będę miał sposobność podzielenia się zdjęciem z Patrickiem Spencem, CEO Sonosa. Zrobione ono zostało podczas targów IFA Berlin 2019, kiedy to zaprezentowali nowy, bezprzewodowy głośnik Sonos Move. W trakcie nagrywek video, rozmawiałem z przedstawicielem działu technicznego, który opowiedział nieco więcej o aspektach technicznych nowego produktu, a pociągnięty celowo za język odnośnie nowych premier został nieco zbity z tropu. Zapytałem wprost, czy planują swoje własne słuchawki, odpowiedział z szerokim i naturalnym uśmiechem pełnym zaskoczenia:
Przyszłość jest bardzo ekscytująca
Dlatego też, kiedy Patrick Spence zapowiedział oficjalnie pojawienie się nowego produktu już w marcu, to jestem przekonany, że to musi być innego jak słuchawki. Idąc dalej z teoriami, miały się one pojawić najpewniej dużo wcześniej, ale możliwe, że cała sytuacja pandemiczna miała także i wpływ na ich obsuwy, wiadomo łańcuch dostaw.
To byłby także fantastyczny pomysł, biorąc pod uwagę, że rynek słuchawek wydaje się być ciągle dość głęboki, a Apple udowadnia, że słuchawki z zawyżoną ceną, dalej sprzedają się wybornie. Sonos miałby tutaj cenowe pole do popisu, ale na pewno też musieliby zaproponować coś naprawdę innowacyjnego. W końcu ten rynek obstawiony jest mocnymi graczami.
Zachodnie media mówią, że to może być także mniejszy odpowiednik Move, który miałby być bezpośrednim konkurentem HomePod Mini od Apple, przynajmniej na to może wskazywać dokumentacja FCC. To, co jednak wiemy na pewno, to na podstawie deklaracji Patricka Spenca, to że wracają do agresywnego wypuszczania produktów, składając deklarację, że każdego roku będziemy oglądać dwie nowe premiery, począwszy od 2021.
Trzymam kciuki za słuchawki. Sonosie musisz.