Październik kilka dni temu dobiegł końca, przyszedł po nim znienawidzony chyba przez większość ludzi (a przynajmniej ludzi z mojego otoczenia) listopad. Jakie ciekawe reklamy były emitowane w poprzednim miesiącu? Czas na drugi odcinek zestawienia reklam wartych obejrzenia!
Co jest celem cyklu? Prezentuję spoty, na które warto zwrócić uwagę – niektóre są śmieszne, jedne mądre, ciekawe, a inne wyjątkowo nietrafione. Zestawienie to jest całkowicie subiektywne, zachęcam do dzielenia się w komentarzach własnymi propozycjami.
Balmain x H&M
Kolekcja Balmain dla H&M wywołała furorę. W sieci dostępnych jest wiele filmików, które pokazują, co działo się w sklepach marki w dniu jej premiery (jeden z nich możecie zobaczyć tutaj). Futurystyczny spot, który pojawił się w internecie pod koniec października z pewnością spodoba się fanom Gwiezdnych Wojen. Choć sam nie założyłbym na siebie takich ubrań, moim zdaniem całość została świetnie wyreżyserowana. Plus za choreografię!
Alkohol i kluczyki? Wykluczone!
Bardzo dobrze pomyślany i zrealizowany spot, który zwraca uwagę nie tyle kierowców, a osób z ich otoczenia – często to oni mogą zapobiec tragedii, gdy mózg kierowcy zostanie „wyłączony” przez alkohol. Znajdź swój sposób, by powstrzymać pijanego kierowcę – tak swój przekaz tłumaczy Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Organizm w dobrym nastroju
Kolejna kampania społeczna w zestawieniu. To chyba o czymś świadczy, prawda? Wirtualne Media określiły ten spot jako „majstersztyk sam w sobie”. W spocie organy wewnętrzne śpiewają piosenkę o własnym samopoczuciu – całość utrzymana jest w konwencji brand hero. Ministerstwo Zdrowia tłumaczy, że zdecydowało się na taki przekaz, ponieważ według badań międzynarodowych kampanii społecznych samo straszenie potencjalnymi zagrożeniami, zwłaszcza w akcjach kierowanym do młodych osób, jest mało skuteczne. Tymczasem spot o organizmie ma zwracać uwagę na poważne problemy w lekki, przystępny sposób. Oby tak w Polsce wyglądały kampanie społeczne!
T-Mobile
https://www.youtube.com/watch?v=LdWVe-dr5NE
Pamiętacie DJ Kota z reklam Netii z 2010 roku? Powraca on w nowej muzycznej odsłonie w reklamach T-Mobile pod hasłem przewodnim „Hit od T-Mobile”, stylizowanych na muzyczną telewizję. Nowa kampania ma odzwierciedlać zmianę podejścia marki zarówno do oferty, jak i standardów obsługi klienta. Jak oceniacie talent muzyczny popularnego aktora?
PZU
https://www.youtube.com/watch?v=sXEXnUGRK7o
W ostatnim zestawieniu także chwaliłem grupę PZU i ich akcję rozdawania odblasków. Znów przygotowali – moim zdaniem – świetnie zrealizowany spot, który powinien stać się przykładem dla innych firm. Oby więcej takich reklam w Polsce, bo aż chce się je oglądać!
Volkswagen
https://www.youtube.com/watch?v=hYMACvhZdZQ
Da! Da! Da! Ta humorystyczna reklama Volkswagena podobno irytuje wielu. Mnie również. Powstały nawet żarty na jej temat związane z ostatnim kryzysem marki:
18 miliardów dolarów kary? Da! Da! Da!
Więcej chyba komentować nie muszę.
To jak, wyłączycie tego AdBlocka? ;-)