Według Google reklamy na YoTube pojawiają się zbyt często i właśnie dlatego firma zamierza ograniczyć częstotliwość ich emisji w aplikacjach na smart tv. Niestety, nie wszystko złoto, co się świeci.
Perypetie serwisu YouTube z kwestią reklam zdają się nie mieć końca. Od czasu prowadzenia subskrypcji YouTube Premium, która dodaje nowe funkcje do serwisu i usuwa przy tym przerywniki w postaci reklam, Google ewidentnie daje się we znaki niepłacącym użytkownikom. Treści komercyjne są widoczne coraz mocniej i coraz częściej. Ich agresywny charakter to nic innego, jak próba wymuszenia sięgnięcia do kieszeni.
Jestem subskrybentem usługi, ale dopiero za drugim razem zostałem nią na stałe. Dlaczego? Po rezygnacji z YouTube Premium szybko okazało się, że liczba i długość reklam nie pozwalała mi na swobodną konsumpcję multimediów. Te same problemy zgłaszali również inni użytkownicy. Teraz Google przygotowało dla nas kolejną „petardę”.
Dłuższe reklamy na YouTube. Odechce się Wam oglądania filmów na telewizorach
Według giganta z Mountain View, aż 79% użytkowników woli rzadsze, ale dłuższe bloki reklamowe, niż częstszą, lecz krótszą emisję. To w mojej ocenie kwestia subiektywna, z którą nie wszyscy muszą się zgadzać. Niemniej, większość zdecydowała, a Google będzie prowadzać nowe zasady.
Jak wspomniałem, reklamy na YouTube będą dłuższe, natomiast pojawią się znacznie rzadziej. Przerwa w emisji reklam nie została niestety ujęta w żadnych ramach czasowych, więc o tym, jak działa to w praktyce, przekonamy się dopiero „na żywo”. Dotyczy to na ten moment jedynie aplikacji na smart tv.
To nie koniec złych wiadomości. Okazuje się, że opcja pominięcia reklamy nie będzie widoczna po 5 czy 10 sekundach, jak to miało miejsce zazwyczaj. Możliwe, że użytkownicy będą musieli odczekać blisko minutę i co ważne – czuję, że to dopiero preludium do dalszych pomysłów giganta.
Reklamy trafią do YouTubeShorts
Włodarze serwisu ogłosili również, że reklamy po raz pierwszy zaczną pojawiać się w ramach YouTube Shorts. Rzecz jasna, także to dotyczy wyłącznie aplikacji na telewizory.