Kończy się kolejny rok działalności bloga, czas na drobne podsumowania i ciekawostki, a uwierzcie jest ich kilka. Spektakularnego sukcesu jeszcze nie było, niemniej ciągle po cichu liczę, że w końcu nadejdzie, zaś ja stanę się z tego tytułu na tyle bogaty, że codziennie będę rozdawał ajfony i inne jabłkowe prezenty dla swoich czytelników, czyli dla Was ;-)
Niemniej sprawdźmy jak do tej pory, w mojej opinii dobrym, kończącym roku 2013, prezentowały się statystyki serwisu, którego z tak ogromną pieczołowitością prowadzą, często narażając swoje życie, by dostarczyć Wam najciekawsze i najbardziej funkcjonalne skrypty ;-)
O dziwo w tym roku odwiedziło mnie skromne 91 000 ludzi, co jest o 3 tys. mniej niż w roku 2012. Inne statystyki są nieco bardziej pocieszające, gdyż współczynnik odrzuceń zmalał o 5%, a współczynnik powracających zwiększył się o 4%. Mimo braku nowych użytkowników, wygląda na to, że utwardziłem swój elektorat ;-)
Idziemy dalej, nie opakowanie a jego zawartość jest ważna, czyli przed Wami 10 najpopularniejszych wpisów kończącego się roku. Pierwsze miejsca okupowane przez działanie Wykop Effect, które odpowiednio zaznaczyłem. Co ciekawe znalazły się wśród najpopularniejszych treści dwie kategorie na blogu: skrypty i szablony. Przy tego typu okazjach zawsze dobitnie trafia do mnie, że zamiast pisać o pierdołach powinienem się skupić na skryptach i wcześniej wspomnianych szablonach.
1. Google przygotowało niespodziankę w wyszukiwarce grafiki (wykop)
2. Jak przywrócić stary wygląd Allegro?
3. Jak odblokować dostęp do stron?
4. Allegro wdraża nowy wygląd. Czy da się przywrócić wygląd starego Allegro?
5. Cała kategoria: szablony (kto by pomyślał?)
6. Nowa polityka ciasteczkowa – czyli jak pojawiają się pseudo firmy pragnące zrobić ludzi w balona (wykop)
8. Animowane menu w CSS3 – miażdzący efekt!
9. 6 darmowych szablonów HTML5 + CSS3
Kończący się rok stał, jak widać powyżej pod znakiem Allegro i zmiany szablonu. Nie ukrywam, że wyczułem koniunkturę i specjalnie popełniłem dwa wpisy związane ze zmianą szablonu Allegro. Jak widzicie wyżej, warto było gdyż cała popularność tych dwóch wpisów w zestawieniu była spowodowana wejściami z wyszukiwarki Google. To pokazuje wielką desperację ludzi w poszukiwaniu rozwiązania problemu nowego szablonu. Z drugiej strony, minęło kilka miesięcy i już nikomu nowy szablon Allegro nie przeszkadza (oczywiście do kolejnej zmiany;) ). Stawkę zamyka pstryczek w nos pt. Jak przywrócić iOS6?
A jak sprawa się ma z fejsbukiem? Roku temu było Was 288, a na dzień dzisiejszy jest 447, co daje 159 przez cały rok. Ten współczynnik nie urywa, nie ma co się oszukiwać, ale mam cichą nadzieję na efekt toczącej się kuli śniegowej ;-)
Największy zasięg (o ironio) osiągnęło zdjęcie umieszczone na FB (jedz śnieg…), które miało prawie 3k zasięgu.
Podsumowując? Nie jest źle, ale zawsze może być lepiej – mam nadzieję, że i tak będzie. Szablon się starzeje, więc pewnie trza będzie go zmienić, może większa ilość konkursów, które napędzą nieco oglądalność, ale przede wszystkim mam nadzieje, mieć taką samą frajdę z pisania jak mam do tej pory. Oczywiście ona z krzywą Gaussa raz na górze, raz na dole, grunt jednak by w dołkach się nie poddawać. Dzięki za ten rok i oby przyszły był dla Was i dla mnie jeszcze lepszy :-)